نسخه چاپی

شرط واردات هواپیما به كشور

رئیس سازمان هواپیمایی كشوری به مناسبت روز جهانی هواپیمایی تاكید كرد: هرگونه واردات هواپیما با رعایت همه استانداردها صورت می گیرد و به هیچ عنوان استانداردها را كنار نمی گذاریم.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به مناسبت روز جهانی هواپیمایی تاکید کرد: هرگونه واردات هواپیما با رعایت همه استانداردها صورت می گیرد و به هیچ عنوان استانداردها را کنار نمی گذاریم.

علیرضا جهانگیریان افزود: استانداردهای فنی را از صنعت هواپیمایی کشور حذف نخواهد شد و پذیرش، اجازه ورود و پرواز، مستقیما از سوی سازمان هواپیمایی کشور ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: هر شرکتی که این هواپیماها را به کشور وارد می کند باید طبق مقررات سازمان، استانداردهای لازم را کسب کرده و در چارچوب قوانین جاری در کشور اقدام به پرواز هواپیماهای خود کند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: مقررات را اصلاح کردیم و تسهیلاتی فراهم شده است تا هر فردی که توانایی و شرایط لازم را داشته باشد برای ورود هواپیما اقدام کند.

وی گفت: هواپیمایی که وارد می شود باید ضوابط مورد نظر هواپیمایی را داشته باشد اما شخص در صورت داشتن شرایط قانونی می تواند مالکیت این هواپیما را داشته باشد.

جهانگیریان با تاکید بر این که هدف ما هدایت سرمایه گذاری به بخش هوانوردی غیرنظامی است، گفت: هیچ محدودیتی برای ورود هواپیما وجود ندارد و افراد وارد کننده باید تابعیت ایران را داشته باشند.

شرایط برای آزادسازی کامل نرخ‌ها بلیت فراهم نیست

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به مناسبت روز جهانی هواپیمایی گفت: بازار خرید و فروش بلیت پس از اجرای طرح متنوع سازی شکل خوبی پیدا کرده است و با تغییر در برنامه‌های پروازی هواپیماها ؛ مردم حق انتخاب بیشتری در سفر و هزینه خود دارند.

جهانگیریان افزود: این طرح با آزادسازی قیمت بلیت‌ها به تکامل می رسد اما به زیرساخت‌های جدید هم نیاز دارد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: انعطاف پذیری برنامه پروازی شرکت‌ها و آمادگی آن ها در آزادسازی قیمت بلیت و افزایش صندلی‌های فعال در صنعت هواپیمایی کشور باید قبل از نهایی شدن آزادسازی نرخ بلیت ها تحقق یابد.

جهانگیریان درباره وعده سازمان هواپیمایی بر اجرایی شدن طرح آزادسازی در مدت شش ماه پس از آغاز متنوع سازی قیمت بلیت هم گفت: باید همه زیرساخت‌ها فراهم شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: متنوع سازی نرخ بلیت ها در اجرای قانون برنامه پنجم صورت گرفته است اما در حال حاضر شرایط برای آزادسازی کامل نرخ‌ها فراهم نیست وعرضه صندلی هواپیما نیز به تعداد کافی نیست.

جهانگیریان گفت: برای افزایش صندلی ها تلاش می کنیم و از فروش بلیت با قیمت‌های غیرقانونی جلوگیری خواهیم کرد و شرکت‌های هواپیمایی موظف به درج قیمت روی سایت اطلاع‌رسانی خود هستند.

۱۳۹۳/۹/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...