نسخه چاپی

كواكبیان: حصر ربطی به دستگاه قضا ندارد

رئیس شورای عالی امنیت ملی باید به صورت جدی موضوع حصر را پیگیری كند. این موضوع در شورای عالی امنیت ملی زمانی كه احمدی‌نژاد بود تصمیم‌گیری شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که توسط انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی با عنوان «دانشگاه زنده است» در این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به لغو سخنرانی شریعتمداری و همچنین سخنرانی نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در حضور رئیس‌جمهور گفت: لغو سخنرانی شریعتمداری کار درستی نبود بالاخره منتقد است و باید صحبت کند. اشکالاتی هم که تشکل‌های دانشجویی به رئیس‌جمهور می‌گیرند را وارد می‌دانم. چه اشکالی داشت که آنها سؤالات و نظرات خود را در حضور آقای روحانی مطرح کنند البته باید این مراسم منظم برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی از گلایه‌هایی که دانشجویان در این مراسم داشتند را قبول دارم اما اینکه بخواهند در رابطه تشکل‌ها سنگ‌اندازی کنند را نمی‌پذیرم. تشکل‌ها و دانشجویان قطعاً‌ فضایی که دارند با فضای دست‌اندرکاران یکی نیست.

وی در رابطه با ویژگی‌های جنبش دانشجویی اظهار داشت: در فضایی که ما به سر می‌بریم اینکه بیاییم سوابق جنبش دانشجویی در ابتدای پیروزی انقلاب، دوران جنگ، دوران اصلاحات و سازندگی و دوران دولت نهم و دهم را تقسیم‌بندی کنیم و ویژگی‌هایش را بگوییم یک بحث طولانی می‌طلبد اما باید یک اصول پایه‌ای تعیین کرد که عملکرد دولت‌ها را با آن بسنجیم.

مدیرمسئول روزنامه مردم‌سالاری اضافه کرد: شکی نیست که دولت نهم و دهم در مقایسه با دولت هفتم و هشتم یک مقدار خوب عمل نکرد و یک خمودگی و رکود در حرکت جنبش دانشجویی را شاهد بودیم و این را خیلی نمی‌شود انکار کرد.

کواکبیان با بیان اینکه دولت پنجم و ششم نیز اشکالات مخصوص به خودش را داشت، افزود: جمله معروف مقام معظم رهبری که گفتند خدا لعنت کند دانشگاهی را که نمی‌‌گذارد دانشجویان فعالیت سیاسی داشته باشند، در آن زمان مطرح شد.

وی ادامه داد: در آستانه انتخابات مجلس دوم به دفتر تحکیم وحدت اجازه نمی‌دادند تا لیست انتخاباتی بدهد که امام فرمودند الآن توطئه‌ای بزرگتر از توطئه قبل از انقلاب است، توطئه‌ای که می‌گوید دانشجویان در سیاست دخالت نکنند.

مدیر مسئول روزنامه مردم‌سالاری با بیان اینکه ما اگر بتوانیم مبانی را بشناسیم بر مبنای معیاری که داریم بهتر می‌توانیم شرایط را محک بزنیم.

کواکبیان افزود: هویت جنبش دانشجویی و اینکه وابسته به دولت نباشد از ویژگی‌های جنبش دانشجویی است. آفت جنبش دانشجویی زمانی است که بخواهد ابزار دست دولت‌ها شود و تنظیم برنامه‌هایشان با دولت باشد.

کواکبیان خاطرنشان کرد: جنبش دانشجویی نباید به اهداف و تشکل‌های سیاسی وابسته باشد البته منظور این نیست که سیاسی نباشد احزاب حق ندارند در دانشگاه شعبه حزبی بزنند اما دانشجویان این حق را دارند تا بیرون از دانشگاه هم فعالیت سیاسی داشته باشند.

وی تکیه کردن جنبش دانشجویی را روی مطالبات مردم از اصلی‌ترین ویژگی این جریان دانست و گفت: اینکه مردم جلوتر از دانشجویان حرکت کنند خیلی بد است. متأسفانه گاهی می‌بینیم مطالبات مردم دیده نمی‌شود و دانشجویان بی‌تفاوت از کنار آن می‌گذرند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری تأکید کرد: من واقعاً طرفدار نوعی آرامش و امنیت در دانشگاه هستم اما آرامش و امنیت گورستان به درد دانشگاه نمی‌خورد. در عین اینکه فعالیت سیاسی باید وجود داشته باشد نشاط هم باید باشد. متأسفانه برخی‌ها امنیت را اینگونه تعریف می‌کنند باید آهسته آمد و‌آهسته رفت.

وی افزود: دانشجویانی که از ده‌ها فیلتر برای دانشجو شدن رد شده‌اند، خطرناک نیستند.

وی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر افزود: اگر قرار است امر به معروف و نهی از منکر صورت گیرد حتما این طور نیست که این موضوع از طرف دولت به آحاد ملت انجام شود. آحاد ملت هم باید حاکمیت را امر به معروف و نهی از منکر کند.

وی ادامه داد: اینکه دختری موهایش معلوم باشد یا پسری آستین کوتاه بپوشد و بعد بگوییم فلان کس بیاید و اقدام کنند معنی امر به معروف این نیست.

کواکبیان گفت: دانشجویان باید در مقابله با فشار اولین فریادها را سر بدهند. من به برخی دوستان که خیلی دلواپس می‌شوند و البته اخیرا دل‌پیچیه هم گرفته‌اند می‌گویم که چرا از فسادهای مالی و فسادهای میلیاردی دلواپس نمی‌شوید.

کواکبیان با اشاره به فساد مالی که توسط بابک زنجانی صورت گرفت،‌ گفت: مگر می‌شود یک الف بچه پیدا شود و چنین کاری را انجام دهد. این به خاطر اعتماد راحتی است که به وی شده . آیا آن موقع دلواپسی وجود نداشت البته الان هم باید این موضوع پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید بانشاط شوند و دولت باید در چارچوب قواعد نشاط را در دانشگاه پیگیری کنند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری تصریح کرد:‌اگر حاکمیت مورد نقض قرار گیرد باعث می‌شود که نقطه‌ضعف‌ها مشخص شود در غیر این صورت به حاکمیت آسیب می‌خورد. اگر مسئولان در منظر نقد مردم قرار گیرند به نفع آنهاست.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان در رابطه با موضوع حصر سران فتنه گفت: رئیس شورای عالی امنیت ملی باید به صورت جدی موضوع حصر را پیگیری کند. این موضوع در شورای عالی امنیت ملی زمانی که احمدی‌نژاد بود تصمیم‌گیری شد.

وی خاطرنشان کرد: البته رفع حصر باید با اجازه مقام معظم رهبری باشد ولی باید بروند صحبت کنند، پیگیری کنند و این مسئله را فیصله دهند.

وی در خاتمه اظهار داشت: موضوع حصر ربطی به دستگاه قضایی ندارد اگر قرار باشد به آنجا برود می‌گویند باید محاکمه علنی انجام شود. ما نمی‌خواهیم کار به این مسائل بکشد ما می‌خواهیم موضوع فیصله پیدا کند.

۱۳۹۳/۹/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...