نسخه چاپی

تفكر مشايي يعني تفكر امام(ره) و سيدعلي قاضي!

ادعاهای توهین‌آمیز مرید مشایی در گفت‌وگو روزنامه اصلاح‌طلب

در ادامه گفت وگوهای سیاسی-انتخاباتی فعالان جریان انحرافی با رسانه های اصلاح طلب، بهمن شریف‌زاده، از مریدان اسفندیار رحیم مشایی، هم به گفت وگو با روزنامه شرق نشست و همزمان با تبرئه مشایی از تمام اتهاماتش، منتقدان جریان انحرافی را با انواع تهمت و توهین، محكوم كرد.

به گزارش سرویس سیاسی جهان نیوز، وی در این گفت وگو خود را "برادر فکری" مشایی توصیف کرده و گفته است: قلب مشایی محل جوشش معارف است. صبوري، متانت و مهرورزي‌اش را كرامت مي‌دانم ... انديشه جناب مشايي انديشه جهاني شدن است. از طرفی تفكر آقاي احمدي‌نژاد مجاري اقتصادي را خيلي تغيير داد. اين يكي از علل اهميت اين تفكر است. شما بدانيد حمله‌ها به آقاي مشايي الزاما حمله به آقاي مشايي نيست.

شریف زاده با بیان اینکه من "جلب" مشایی شدم، در روایتی جالب عنوان کرد: بنده از آغاز چه چيزهايي را مشاهده كردم كه نسبت به ايشان جلب شدم و گرايش پيدا كردم به دفاع و حمايت از افكار و انديشه‌هاي ايشان. من در همان پنج، شش جلسه‌اي كه يك سال و نيم پيش با هم داشتيم احساس نوعي عمق و دقت در آقاي مشايي كردم. وقتي كه ايشان مطالبش را عرضه ‌كرد پي ‌بردم كه دريافت‌هاي عميقي از دين دارد ... وقتي مطالب‌شان را ‌شنيدم، فهميدم بسيار عميق، دقيق و ظريف است. برخي از اين ظرافت‌ها را وقتي از آقاي مشايي ‌شنيدم متحير ‌شدم چون بعيد مي‌دانستم كسي به اين ظرافت‌ها توجه داشته باشد. من در فلسفه و عرفان كار جدي كردم و بيشتر ظرافت‌هاي مطالب آقاي مشايي را از سنخ ظرافت‌هاي عرفاني ‌ديدم.

این مدافع جریان انحرافی همچنین درباره اتهام فساد مالی اطرافیان رئیس جمهور، ادعا کرد: وقتي اختلاس مطرح شد برخي از مسوولان كوشيدند انگشت اتهام را به سمت دولت بگيرند ولي بعد گفتند دولت نقشي نداشته. اگر به خاطر داشته باشيد يكي از روزنامه‌ها تصوير يك امضا را در صفحه اولش انداخت و گفت اين امضا، امضاي آقاي مشايي است كه پاي برگه اختلاس وجود داشته؛ يعني مثلا مدرك پيدا كرده بودند. اما قوه‌قضاييه تا به حال هيچ اتهامي را متوجه دولت آن هم نزديكان رياست محترم جمهوري نكرده.

آنچه عرفا می گویند، حرف مشایی است!

وی اتهام "نگاه اومانیستی مشایی" را رد و در سخنانی جالب اضافه کرده است: آنچه كه جناب مشايي و آقاي احمدي‌نژاد در مورد انسان بيان كردند منطبق است با مباني عرفاني و فلسفي ما؛ آنچه عرفا مي‌گويند همين است. من هم در مقاله‌هايم در دفاع از اين تفكر مداركم را نشان دادم؛ از كلمات ابن‌عربي گرفته تا كلمات امام خميني. همه به انسان اين‌گونه نگاه كردند كه جناب مشايي نگاه مي‌كند.

مشایی معجزه امام خمینی است!

این مرید مشایی همچنین گفته است: آنچه جناب مشايي و احمدي‌نژاد مي‌گويند همان مباني عرفاني ما است. شايد اين ادعا را تازه بشنويد؛ اينها معجزات امام رضوان‌الله در اين قشر سني است. مثل مشايي و احمدي‌نژاد تك نبودند؛ حاج همت‌ها و آويني‌ها اگر افكارشان امروز مطرح مي‌شد به انحراف متهم مي‌شدند؛ اينها معجزات امام است.

شریف زاده با اتهام پراکنی علیه منتقدان تفکر مشایی، عنوان کرده است: كدام‌يك از مخالفان جناب مشايي با عرفان آشنايي دارند؟ كدام‌شان فلسفه مي‌دانند؟

تفکر مشایی یعنی تفکر امام، علامه طباطبايي و سيدعلي قاضي

ادعاهای عجیب این شیفته مشایی به جایی رسیده که گفته است، كساني كه الان تفكر مشايي و احمدي‌نژاد را زير سوال مي‌برند، در واقع تفکر امام راحل، مرحوم شاه‌آبادي، علامه طباطبايي، سيدعلي قاضي، ملاحسين‌قلي همداني را زير سوال مي‌برند.

شریف زاده همچنین مدعی شده است: معتقدم برخي از آنها كه خود را اصولگرا مي‌دانند و با اين نگاه آقاي مشايي به انسان مخالفت مي‌كنند نگاه‌شان متحجرانه، تفريطي و قرون وسطايي است. برخي ديگر كه زياد مخالفت نمي‌كنند ولي موافق اين نگاه هم نيستند و احيانا ممكن است آقاي مشايي را جزو اصولگرايان بدانند نگاه غربي دارند.

اسلامگرايي ديگر قابل عرضه نيست

ادعاهای توهین آمیز وی در ادامه حتی به اسلام هم رسیده و عنوان کرده است: در همه مقولات ديني اگر بخواهد الزام باشد فرار و گريز از دين ايجاد مي‌شود. آقاي مشايي و احمدي‌نژاد ي‌گويند دين بايد جهاني شود. مي‌گويند اسلامگرايي ديگر قابل عرضه نيست. اسلامگرايي؛ يعني كار طالبان چون آنها اسلامگرا معرفي شدند. كار طالبان در جهان قابل عرضه نيست، اين رويكرد موجب انزواي اسلام مي‌شود.

اوج گیری و شتاب جریان انحرافی از چهار ماه دیگر

وی با ادعای اینکه تفکرات مشایی اصلا "پلوراليسم" نيست، افزوده است: مسيحيت حق است، يهود هم حق است. اصلا بحث تكثر نيست. جناب مشايي مي‌گويد حقيقت كه يكي بيشتر نيست. آقاي مشايي مي‌گويد حالا شما مي‌گوييد مسلمان هستم و مي‌خواهيد اسلام را اشاعه دهيد پس برو دنبال اسلام واقعي كه همان فطرت است و آن را بيان كن. خودشان به اسلام گرايش پيدا مي‌كنند. خود ايشان در يك جلسه‌اي بدون نام بردن از اسلام همه اين حرف‌ها را زده.

این مدافع جریان انحرافی با اذعان به اینکه تعداد همفكران آقاي احمدي‌نژاد و مشايي زياد نيستند، در پایان از اوج گیری و شتاب جریان انحرافی از چهار ماه دیگر خبر داد.

۱۳۹۱/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...