نسخه چاپی

مسیرهای راهپیمایی مراسم اربعین در تهران

بومیان گفت: شیفتگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از نقاط مختلف تهران و شهرهای اطراف در این راهپیمایی باشكوه اربعین شركت خواهند داشت.

به گزارش نما تولیت دارالثقلین در گفتگو با سایت بیرق با اعلام این خبر افزود: امسال با پیگیری رییس شورای هیئات مذهبی شهرری موفق شدیم طرح پیشنهادی دارالثقلین را برای اربعین حسینی را اجرایی کنیم.
بومیان گفت: حوزه اجرای این طرح در سطح استان گسترش یافته و مسئولین و مقامات استانی و کشوری با استقبال از این طرح ، ضمن برگزاری جلسات متعدد در این رابطه برنامه ریزی داشتند. وی با بیان اینکه هماهنگی لازم بین مسئولین شهرداری، سپاه، بسیج، فرماندار و مسئولین شهرستان ری در این زمینه انجام شده اظهار داشت: تمام تلاش مسئولین این است که این مراسم، باشکوه هر چه تمام تر برگزار شود و فرهنگ راهپیمایی اربعین به عنوان یک سنت حسنه در کشور ما گسترش یابد.
بومیان با اشاره به تمهیدات پیش بینی شده در این زمینه گفت: شیفتگان حضرت اباعبدالله الحسین ع از نقاط مختلف تهران و شهرهای اطراف در این راهپیمایی باشکوه شرکت خواهند داشت. لذا مسیرهایی تعیین شده که مسیر اول از میدان امام حسین (ع)، خیابان ۱۷ شهریور، میدان خراسان، خیابان شوش، میدان شوش، خیابان فدائیان اسلام و در انتها حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) است. مسیر دوم میدان آزادی، خیابان آزادی، اتوبان شهید نواب صفوی، میدان بهمن، خیابان شهید رجایی و حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) و مسیر سوم از امامزاده حسن (ناحیه بسیج حبیب بن مظاهر)، خیابان امین الملک، خیابان قزوین، میدان ۹ دی، پل جوادیه، میدان بهمن، خیابان شهید رجایی و حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) است.
وی افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده هیئات مذهبی شهرری مقابل آستان بی بی زبیده در خیابان فدائیان اسلام و نیز میدان ساعی از راهپیمایان استقبال خواهند داشت. این جمعیت پس از راهپیمایی در حرم مطهر استقرار یافته و در آنجا به عزاداری خواهند پرداخت و نماز جماعت ظهر و عصر نیز برگزار خواهد شد.
تولیت دارالثقلین همچنین گفت: وسایل نقلیه عمومی برای بازگشت زائران پیش بینی شده و مترو نیز به صورت رایگان زائران را جابجا خواهد کرد. همچنین مساجد و مدارس مستقر در مسیرهای راهپیمایی برای پذیرایی و موارد ضروری زائران آمادگی خواهند داشت.
عضو ستاد اربعین شهرری در پایان ضمن تأکید بر لزوم حضور هیئات مذهبی شهرری در این مراسم افزود: امسال نخستین بار است که این تجمع باشکوه در شهرری برگزاری می شود و مردم مؤمن و ولایتمدار شهرری با استقبال و پذیرایی از راهپیمایان اربعین و زائرین سیدالکریم ع، میزبان خوبی برای این عزیزان خواهند بود و ان شاءالله صحنه های به یادماندنی در تاریخ اربعین ایران ثبت خواهند کرد.

۱۳۹۳/۹/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...