نسخه چاپی

ابولا مهار شد

نماینده ویژه دبیر كل سازمان ملل در كشور های مبتلا به بیماری ابولا با اشاره به اقدامات موفقیت آمیز در مهار این بیماری در غرب آفریقا گفت، بدلیل پیچیدگی های روش مبارزه با ابولا، این نهاد همچنان به كمك سازمان های بین المللی در این زمینه نیاز دارد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، دیوید نابارو نماینده ویژه بان کی مون در در کشور های غرب آفریقا روز سه شنبه درپی دیدار اخیر خود از کشور های ابولا زده آفریقایی در یک کنفرانس مطبوعاتی به پیشرفت های چشمگیر تلاش های بین المللی برای مهار و ریشه کن کردن این بیماری اشاره کرد.

وی تاسیس مرکز درمانی 'نزر کوره' در کشور گینه بیسائو، کمک های مالی اتحادیه اروپا و برنامه جهانی غذای سازمان ملل را نمونه بارز مشارکت جهانی در مقابله با این بیماری دانست.

وی یاد آور شد، شمار زیادی از پزشکان صلیب سرخ بین المللی و کارکنان و پرستاران کشور های مختلف جهان در این مرکز برای کمک به مردم این منطقه همکاری می کنند.

وی تاکید کرد، زمانی می توان این بیماری را مهار شده دانست که آخرین فرد مبتلا به ابولا در مان قطعی پیدا کند و پس از 42 روز نشانه ای از سرایت این بیماری به اشخاص دیگر مشاهده نشود.

۱۳۹۳/۹/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...