نسخه چاپی

واكنش نماینده عراقی به گزارش سازمان ملل

عضو پارلمان عراق به گزارش سازمان ملل متحد كه در آن حضور سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس ایران در عراق نقض تحریم های بین‌المللی علیه این فرمانده سپاه دانسته شد واكنش نشان داد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، عضو پارلمان عراق به گزارش سازمان ملل متحد که در آن حضور سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس ایران در عراق نقض تحریم های بین‌المللی علیه این فرمانده سپاه دانسته شد واکنش نشان داد. "مثال الآلوسی" عضو کمیسیون روابط خارجی در پارلمان عراق در این باره گفت: قاسم سلیمانی برای ورود به عراق یا خروج از عراق نیاز به اجازه کسی ندارد، او بارها آشکارا درباره سفر خود به عراق و حضور در میادین نبرد با داعش سخن گفته است.

قاسم سلیمانی در سال ۲۰۰۷ در اقدام خصمانه آمریکا ممنوع السفر شد اما در ماههای اخبر انتشار تصاویری از او در کنار نظامیان و نیروهای داوطلب عراقی در میادین نبرد با داعش سبب شد تا مباحثی علیه او مطرح شود. در گزارشی که ناظران بر عملی شدن تحریم های سازمان ملل متحد ارائه کرده اند بر حضور سلیمانی در عراق و نقش اساسی او در جنگ علیه داعش تاکید شده است.

در این گزارش هفت صفحه ای آمده است تصاویری که اخیرا از سلیمانی منتشر شد او را در نزدیکی شهر آمرلی در شمال عراق نشان می‌‌دهد.

۱۳۹۳/۹/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...