نسخه چاپی

توییتر حتی می‌داند كه شما چه موقع می خوابید!

عکس خبري -توييتر حتي مي‌داند که شما چه موقع مي خوابيد!

توییتر می‌داند كه شما چه زمانی در حال چرت زدن هستید. حداقل مهندسانش فكر می‌كنند كه ایده خیلی خوب دارند كه نشان می‌دهد شما در حال چرت زدن هستید. زیرا دقیقا زمان‌هایی وجود دارد كه دیگر شما هر چه در دلتان هست به شكل قطار 140 حرفی مسلسل‌وار بیرون نمی‌ریزید.

نسترن صائبی: ميگوئل ريوس و جيمي لين، دو نفر از مهندسان توييتر با مطالعاتی که انجام داده‌اند، متوجه شده‌اند که چهار شهر بزرگ جهان، همانند توپخانه جنگی شب و روز در حال ارسال پیام‌های توییت هستند. آنها همچنین دریافته‌اند که کاربران استانبولی توییتر در ماه‌ اوت زیاد نمی‌خوابند و دلیل آن را پرسه زدن بسیاری از استانبولی‌ها در بعداز ظهرهای تابستانی در خیابان استقلال می‌دانند. همچنین به نظر می‌رسد که شهروندان سائوپائولو در برزیل، اکثرا به خواب نیمروز بعداز ظهر می‌روند، زیرا تعداد توییت‌های کاربران این شهر در ساعات بعد از ناهار به شدت افت می‌کند.

نیویورکی‌ها هم در روزهای کاری و بیشتر اوقات در بعدازظهرها چانه‌شان گرم می‌شود و در توییتر به پرحرفی تمایل پیدا می‌کنند. اما این موضوع در مورد سه شهر دیگر کاملا متفاوت است. به نظر می‌رسد که ژاپنی‌ها در توکیو بیشتر به وجدان كاري در ساعت‌هاي كاري‌شان متعهد هستند و بین ساعات کاری یعنی از 10 صبح تا 6 بعداز ظهر خیلی به ندرت توییت ارسال می‌کنند. جالب است که فعالیت‌های توییتی آنها نشان می‌دهد که ساعات خواب آنها در طول زمستان و تابستان تقریبا تغییری نمی‌کند.
به هر حال، تمامی این اطلاعات به طور بالقوه براي كسب‌و‌كارهای ارتباطات جهاني مانند توييتر سودآور است. این اطلاعات می‌تواند برای خدمت به تبلیغات روی سایت‌ها و به طور بالقوه براي تعيين نوع محصولاتي كه قرار است تبليغ شوند، مورد استفاده قرار گیرد. همچنین مي‌تواند نمودارها و جداول بسيار خوبي ارائه دهد.
به طور کلی داده‌هايي كه در اختیار شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی قرار دارند، اساسا براي سازمان‌هاي ديگر باارزشند؛ از شرکت‌هاي نوشابه‌سازی تا سياستمداران و آژانس‌های پليس كه به دنبال درک رفتار انسان هستند. محل سکونت کاربر یکی از مفیدترین اطلاعات به ویژه برای بازاریاباني است که می‌خواهند کاربران نهایی تبليغات‌شان را به مؤثرترين روش هدف‌گيري كنند. فیس‌بوک نیز این هفته نقشه‌ای را ارایه داد که برای مبلغان سیاسی در یک سال انتخاباتی بسیار مفید خواهد بود. در این نقشه، وابستگی‌های سیاسی كاربران با مكان فيزيكي آنان تطبيق داده شده است. این نقشه با اطلاعات به مراتب ريزتري که در آن نشان می‌دهد کاربران فیس‌بوک از کدام نقاط کشور وارد این سایت شده‌اند، کشور را به دو قسمت قرمز در مقابل آبی تقسیم کرد و نشان می‌دهد که کدام مناطق طرفدار کدام حزب هستند.
همانطور که از قبل هم می‌شد پیش‌بینی کرد، کالیفرنیا در این نقشه با نوارهای آبی‌ رنگ نشان‌دهنده حزب دموکرات و اورنج کانتی و حومه سن‌دیه‌گو با مقدار زیادی خال‌های قرمز نشان دهنده حزب جمهوریخواه نمایش داده شدند

۱۳۹۱/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...