نسخه چاپی

این سند انحراف 'جریان انحرافی' است

آقای شریف‌زاده باید پاسخگوی این سوال باشد كه چرا این ارائه عاشقانه اسلام تنها مختص بازیگران بدسابقه سینما نظیر ه. ت می‌شود و وقتی پای صحبت از دختران پاك و عفیف ایران به میان می‌آید، ویژه‌نامه» خاتون «منتشر می‌شود كه در آن چادر مشكی به عنوان لباس مجلس‌های عیاشی شبانه در اروپا معرفی می‌شود كه سبب تحریك جنسی مردان جامعه می‌شود!

جهان نیوز: مهدی خانعلی‌زاده: «زیر سوال بردن احکام بدیهی دین»، «تلاش برای تقلیل اسلام به یک عرفان سطحی» و «توهین به علما و اندیشمندان دینی به ویژه علامه مصباح»؛ این ۳ کلیدواژه را می‌توان خلاصه مصاحبه امروز بهمن شریف‌زاده در مصاحبه با روزنامه شرق دانست که به شکلی توهین‌آمیز از سوی او در دفاع از سخنان و مواضع اسفندیار رحیم مشایی بیان شده است.

شریف‌زاده در این مصاحبه، قلب مشایی را محل پاک جوشش معرفت الهی نامیده که علما هم قادر به درک آن نیستند. او همچنین، مشایی را فردی می‌نامد که عرفان اسلامی را عملیاتی کرده است اما درباره مفهوم این مدعا می‌گوید: «خودم هم نمی‌فهمم فقط گاهی اوقات مصادیقش را می‌بینم. یعنی می‌بینم آنچه را ایشان می‌گوید در کتاب‌های عرفانی خواندم و دیدم؛ در عرفان درسی. ولی ایشان در روند جهان این را ترسیم می‌کند.»

شریف‌زاده در بخشی از سخنان خود هم گریزی به سخنان ضد اسلامی سرکرده جریان انحرافی می‌زند و ضمن تایید این گزاره که «عصر اسلامگرایی به پایان رسیده»، اسلامگرایی را معادل طالبانیسم می‌نامد و می‌گوید: «آقای مشایی و احمدی‌نژاد می‌گویند دین باید جهانی شود. می‌گویند اسلامگرایی دیگر قابل عرضه نیست. اسلامگرایی؛ یعنی کار طالبان چون آن‌ها اسلامگرا معرفی شدند. کار طالبان در جهان قابل عرضه نیست، این رویکرد موجب انزوای اسلام می‌شود. می‌خواهم بگویم وقتی آقای مشایی می‌گوید جایی برای اسلامگرایی نمانده؛ یعنی جایی برای طالبانیسم نمانده. اما مخالفانش اسم این را گذاشتند پلورالیسم.»

تئوریسین فرهنگی دولت دهم که پای ثابت اعلام آمادگی برای مناظرات با اندیشمندان مختلف درباره سخنان مشایی هم هست، همه مسئولان کشور را مخالف احمدی‌نژاد نامیده که توانایی همراهی با برنامه‌های دولت را ندارند. او در این زمینه از لفظ «قحط‌الرجال» استفاده کرده و در این زمینه حتی به وزرای کابینه هم رحم نکرده است. شریف‌زاده، کامران دانشجو را به دلیل ابلاغ و اجرای طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها، فردی خوانده که رسما برخلاف عقاید رئیس‌جمهور فعالیت می‌کند و احمدی‌نژاد هم توانایی مقابله با او را ندارد!

شریف‌زاده همچنین مراجع تقلید را به بی‌آگاهی و تحریک شدن توسط اطرافیان متهم کرده و گفته است: «آقایان خودشان چنین معادله‌ای درست کردند و به این نتیجه رسیدند. بعد هم به آقای احمدی‌نژاد گفتند چرا حرف مراجع را گوش نمی‌دهید. اما مگر مراجع می‌گویند این کار را بکنید و این‌گونه برخورد کنید. مطالب را غلط به گوش برخی مراجع می‌رسانند و آنان را طوری تحریک می‌کنند که احساس کنند چاره‌ای جز این نمانده که ماموران در خیابان، موضوع را جمع کنند. من احساس می‌کنم گاهی اوقات فضا را به‌گونه‌ای ترسیم می‌کنند که برخی مراجع احساس کنند الان فحشا در خیابان به صورت علنی انجام می‌شود.»

اما جالب‌ترین بخش سخنان تئوریسین فرهنگی، نظریه او درباره «ارائه عاشقانه اسلام» است؛ نظریه‌ای که آنقدر سست و بی‌اساس از سوی او بیان شده که چند سوال پی در پی خبرنگار شرق درباره نحوه برخورد با پدیده بی‌حجابی در جامعه، صراحتا شریف‌زاده را به وادی «باید در این زمینه فکر شود» و «خب شما هم الگو ارائه کنید» می‌کشاند.

او در این زمینه، ضمن توهین به علما و بزرگانی که اظهانظرهای اسفندیار رحیم مشایی را برخلاف نص صریح دین می‌دانند، تاکید می‌کند:» هرکسی اتهام انحراف به این تفکراتی که بنده عرضه کردم؛ یعنی به مکتب ایرانی، به کرامت انسانی، به عرضه عاشقانه اسلام بزند حرفش کاملا باطل است. آقای مصباح خواستند احمدی‌نژاد و آقای مشایی را از هم جدا کنند و این کار درست نیست!»

البته شریف‌زاده مشخص نکرده که منظورش از ارائه عاشقانه اسلام چیست؟ آیا حضور امیرالمومنین (ع) در جنگ جمل و یا فتح مکه توسط پیامبر اعظم (ص)، یک ارائه غیرعاشقانه یا – نعوذبالله – نفرت انگیزانه از اسلام بوده است؟! ترویج صریح این تئوری مسیحیت تحریف شده کنونی که» اگر کسی به سمت راست صورت تو سیلی زد، سمت چپ صورتت را پیش ببر تا به آن هم سیلی بزند «، درحالی از سوی این یار غار رئیس دفتر رئیس‌جمهور صورت گرفته که اولا دین مبین اسلام اساسا دین محبت و رحمت و عشق و مهربانی است و نیازی به یادآوری این مورد از سوی ایشان نبوده است. ثانیا ابراز برائت از دشمنان و برخورد جدی با کسانی که مخالفت علنی با دین خدا دارند، از جمله ضروریات اسلام است که در قرآن کریم نیز با صراحت به آن اشاره شده است:» فمن اعتدی علیکم فاعتدوا علیه بمثل ما اعتدی علیکم - پس هر کس بر شما تعدى کرد،‌‌ همان گونه که بر شما تعدى کرد، با او برخورد کنید. بقره ۱۹۴ «

از سوی دیگر، آقای شریف‌زاده باید پاسخگوی این سوال باشد که چرا این ارائه عاشقانه اسلام تنها مختص بازیگران بدسابقه سینما نظیر ه. ت می‌شود و وقتی پای صحبت از دختران پاک و عفیف ایران به میان می‌آید، ویژه‌نامه» خاتون «منتشر می‌شود که در آن چادر مشکی به عنوان لباس مجلس‌های عیاشی شبانه در اروپا معرفی می‌شود که سبب تحریک جنسی مردان جامعه می‌شود! آیا ارائه عاشقانه اسلام ارتباط مستقیمی با زیر سوال بردن احکام قطعی و صریح دینی نظیر حجاب و پوشش دارد؟

این مصاحبه امروز بهمن شریف‌زاده، سند قطعی و صریح وجود انحراف عمیق و گسترده اعتقادی و اندیشه‌ای در مجموعه جریان انحرافی است. دولتی که با حمایت مردمی و پشتوانه فکری علمای بزرگی همچون علامه مصباح یزدی به روی کار آمد، اکنون اینچنین دست به توجیه انحرافات اعتقادی برخی افراد می‌زند و در این زمینه حتی احکام اسلام را نیز بی‌نصیب نمی‌گذارد؛ موضوعی که تاکنون به صورت جسته و گریخته از سوی بزرگان حوزه اعلام شده بود و امروز و با این سخنان تئوریسین فرهنگی دولت به طور رسمی به اثبات رسید.

۱۳۹۱/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...