نسخه چاپی

داعش چقدر با كربلا فاصله دارد؟

برای بسیاری از زائران ایرانی و خانواده های آنها در زمان سفر به عراق برای شركت در راهپیمایی اربعین سوال این است كه در شرایطی كه داعش در بخشی از كشور عراق حضور دارد، آیا امنیت زائران اربعین تامین است؟

به گزارش نما به نقل از خبر آنلاین، حتی برای بسیاری در ایران هنوز مشخص نیست که داعش دقیقا در چه جغرافیایی در حال جنگ با مردم عراق است. جستجوی میدانی و صحبت با مردم عراق نشان می دهد که در شهرهای نجف و کربلا اصولا موضوع هجوم داعش برای مردم از اهمیت بالایی برخودار نیست. از طرفی وجود لایه های امنیتی فراوان در ورودی شهر نجف و خصوصا کربلا موجب شده است، موضوع حمله احتمالی داعش به عتبات مقدسه عراق منتفی باشد.

حضور داعش درشهر موصل در استان نینوا، استان الانبار و شهرهای تکریت و صلاح الدین رودرو است. نیمی از شهر الانبار در اختیار گروهک داعش است و این گروه بر کل شهر موصل مسلط است.درصلاح الدین و تکریت نیز جنگ تن به تن بین نیروهای عراقی و داعش وجود دارد.

فاصله الانبار با ورودی های کربلا بیش از 40 کیلومتر است که این فاصله با وجود لایه های امنیتی بالای موجود برای محافظت از این شهر، جای چندانی برای نگرانی درباره امنیت کربلا و نجف را به وجود نمی آورد.

۱۳۹۳/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...