نسخه چاپی

فهرست مسئولانی كه به عراق رفته‌اند

این روزها كه عتبات عالیات با ازدحام جمعیت سوگواران حسینی روبرو است، برخی شخصیت‌های ایرانی هم برای شركت در همایش اربعین خود را به كربلا رسانده‌اند كه «سید یاسر خمینی» هم در این جمع حضور دارد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، از هر گوشه خبر می رسد یا دیده می‌شود مسوولی برای شرکت در مراسم اربعین به عتبات عالیات آمده، از نمایندگان مجلس تا شورای شهری‌ها و دیگر مقاماتی که یا خودشان راه به سفر گشوده‌اند و یا با هماهنگی سایر ارگان‌ها آمده‌اند.

سوای حضور «محمد باقر قالیباف»، شهردار تهران که اربعین امسال امور شهری کربلا به او و تیم شهرداری تهران واگذار شده، این روزها در بین زائرانی که آفتاب رنگ چهره‌شان را گداخته کرده و پیاده در حال حرکت به سمت کربلا هستند و یا در نجف جضور دارند، شخصیت‌هایی چون حجت‌الاسلام کاظم صدیقی (امام جمعه موقت تهران)، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی (دادستان کل کشور)، سید یاسر خمینی (نوه امام خمینی ره) و پسر احمد خمینی، حسین طلا، الیاس نادران، محمدرضا باهنر و روح‌الله حسینیان (نمایندگان مجلس شورای اسلامی)، حسن رحیم‌پور ازغدی (عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی)، سیدمحمد حسینی (وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی)، احمد مسجدجامعی (عضو شورای شهر تهران) و تعدادی از مدیران استانداری تهران حضور دارند.

به گزارش ایسنا، براساس اعلام رسمی رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا، تا روز سه‌شنبه – ۱۸ آذرماه – حدود ۹۵۰ هزار نفر از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی ایران به قصد شرکت در مراسم اربعین به خاک عراق وارد شده‌اند.

همچنین رییس سازمان حج و زیارت صبح امروز – چهارشنبه – اعلام کرد: یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر ایرانی وارد عراق شده‌اند. در عین حال فرمانده هنگ مرزی مهران از جلوگیری از خروج بیش از چهار هزار نفر بدون گذرنامه و ویزا خبر داده که بیشتر آن‌ها از اتباع افغانستان و پاکستان بوده‌اند.

اما از مهمترین مواردی که این روزها در کربلا زائران با آن روبه‌رو هستند، مشکل در ارائه خدمات تلفن همراه است، این خدمات به اندازه‌ای در عراق کاهش پیدا کرده که برقراری ارتباط تلفنی با داخل و خارج عراق دشوار شده است؛ از سوی دیگر عده‌ای سودجو سیم‌کارت‌های تقلبی به زائران می‌فروشند و مشکلات را دو چندان کرده‌اند.

۱۳۹۳/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...