نسخه چاپی

هشدار سازمان‎حج برای بازگشت زائران

سعید اوحدی گفت: مهر ورودی عراق در گذرنامه ها به این منزله است كه زائران می توانند تا پایان ماه صفر در این كشور اقامت داشته باشند. بسیاری از زائران می خواهند در مدت چهار تا پنج روز به كشور باز گردند و بر این اساس باید تمهیدات خاصی برای بازگشت آنان فراهم شود.

به گزارش نما به نقل از مهر، رییس سازمان حج و زیارت از زائران اربعین حسینی خواست برای بازگشت عجله نکرده و زمان برگشت را تنها به روز اربعین موکول نکنند.

سعید اوحدی گفت: مهر ورودی عراق در گذرنامه ها به این منزله است که زائران می توانند تا پایان ماه صفر در این کشور اقامت داشته باشند. بسیاری از زائران می خواهند در مدت چهار تا پنج روز به کشور باز گردند و بر این اساس باید تمهیدات خاصی برای بازگشت آنان فراهم شود.

اوحدی افزود: نیروی انتظامی باجه های ورودی گذرنامه را در مرزها برای بازگشت زائران حداقل سه برابر افزایش خواهند داد تا زائران به آسانی و با آسودگی خیال به کشور بازگردند. امیدواریم زائران با صبوری و مدیریت سفر، بازگشت شان را در مدت پنج روز برنامه ریزی کنند تا امکانات بازگشت زائران را فراهم کنیم.

پیش بینی بیش از 4 هزار دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران

وی گفت: بیش از چهار هزار دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران در مرزها فراهم خواهد شد.

اوحدی با بیان اینکه امکانات اقامت و اسکان موقت زائران نیز در مرزها فراهم شده تاکید کرد: در مرز شلمچه برای 35 تا 40 هزار نفر، مرز چزابه برای حدود 20 هزار نفر و در مرز مهران برای حدود 40 هزار نفر امکان اسکان موقت فراهم شده است.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: هم اکنون حدود 25 هزار خودرو در شهر مهران پارک شده است که وزارت نفت تأمین سوخت برای این خودروها را بر عهده دارد.

اوحدی اضافه کرد: اقدامات و خدمات خوبی با تلاش نهادهای مختلف در حال انجام است تا بازگشت راحت و توأم با آرامش برای زائران فراهم شود.

خروج یک میلیون و 300 هزار زائر برای اربعین

اوحدی افزود: براساس آخرین گزارش نیروی انتظامی، تاکنون حدود یک میلیون و 300 هزار نفر از مرزهای شلمچه، چزابه و مهران به قصد زیارت اربعین خارج شده اند.

وی یادآور شد: باید از فردا به مدت دو روز تمهیدات بازگشت زائران را فراهم کنیم. همچنین تاکنون حدود 100 هزار نفر نیز از مرزهای هوایی به مقصد بغداد و نجف رفته اند.

وی گفت: ارائه خدمت به این تعداد زائر کار بزرگی است و 26 دستگاه و سازمان کار خدمت رسانی به زائران اربعین را بر عهده دارند. طرف عراقی هم به علت امکانات محدود برای پذیرایی از این تعداد زائر آمادگی نداشت.

رییس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: از زائرانی که در مسیر مهران هستند خواهش می کنیم، بازگردند و اجازه دهند که تمهیدات برای بازگشت زائران فراهم شود. امروز عده زیادی از زائران که از مرز مهران عبور کرده اند، به علت ترافیک سنگین در آن سوی مرز، نتوانستند عبور کنند و به مرزهای کشور بازگشتند.

وی گفت: بر اساس آخرین اخبار جمعیت راهپیمایی در بین نجف و کربلا به خارج از نجف سرازیر شده است.

۱۳۹۳/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...