نسخه چاپی

تظاهرات ضد دولتی در شهرهای اردن

شهروندان اردنی در اعتراض به تصمیم دولت برای افزایش قیمت‌ها با برپایی تظاهرات در سراسر این كشور خواستار سرنگونی حكومت فایز الطراونه شدند.

به گزارش فارس به نقل از القدس العربی نوشت: بالا رفتن قیمت سوخت در اردن موج اعتراضات ضددولتی مردم این کشور را به همراه داشته است به گونه‌ای که شهروندان اردنی به مقامات این کشور درباره احتمال وقوع انقلاب مردمی علیه اقدامات ریاضتی دولت کنونی هشدار دادند.

صدها اسلام‌گرا، چپ‌گرا و فعال مستقل در اقصی نقاط اردن با برپایی تظاهرات برکناری دولت "فایزالطراونه"، نخست‌وزیر این کشور را به دلیل بالا رفتن دوباره قیمت سوخت ظرف کم‌تر از دو هفته اخیر خواستار شدند.

تظاهرات‌کنندگان تصمیم یکباره دولت در واپسین ساعات سه‌شنبه شب گذشتنه برای بالابردن قیمت بنزین به یک دلار در لیتر محکوم کردند.

آنها تاکید کردند دولت با ضربه زدن بر حقوق شهروندان به دنبال حل مشکلات اقتصادی است.

جماعت اخوان المسلمون اردن نیز که بزرگ‌ترین گروه سیاسی معارض در این کشور به حساب می‌رود اعتراضات متعددی را در امان پایتخت اردن برگزار کرد.

ده‌ها فعال اخوانی با برپایی تظاهرات خواستار انحلال پارلمان و محاکمه عادلانه نمایندگان پارلمان و مقاماتی شدند که ملیون‌ها دلار از اموال دولتی اختلاس کرده‌اند.

تظاهرات‌کنندگان تاکید کردند تا برکناری یا استعفای دولت الطراونه به تظاهرات خود ادامه می‌دهند.

انتظار می‌رود شهروندان اردنی پنجشنبه و جمعه را نیز در اعتراض به دولت تظاهرات در سراسر کشور برگزار کنند.

بالا بردن قیمت سوخت جدیدترین سیاست ریاضتی دولت اردن است که به گفته مقامات این کشور برای نجات از سقوط در بحران شدید اقتصادی و جبران کمبود بودجه که 4 میلیارد دلار تخمین زده شده است، خواهد بود.

۱۳۹۱/۳/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...