نسخه چاپی

پیشنهاد چین به عراق برای جنگ با داعش

یك روزنامه انگلیسی تأكید كرد كه چین به عراق پیشنهاد كرده است كه به این كشور برای مبارزه با داعش در خارج از چارچوب ائتلاف آمریكا، كمك كند.

به گزارش نما به نقل از العالم، روزنامه فایننشال تایمز روز جمعه به نقل از ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق تأکید کرد که این پیشنهاد از سوی همتای چینی وی در ملاقاتی در نیویورک مطرح شده است.
این روزنامه انگلیسی به نقل از وزیر خارجه عراق تأکید کرد که، ابراهیم جعفری از این پیشنهاد استقبال کرده و گفته است که عراق آماده است با کشورهای ائتلاف و خارج از آن همکاری کند.
فایننشال تایمز تأکید کرد که ابراهیم جعفری این مطالب را هفته گذشته در جریان نشست مبارزه با تروریسم در تهران به خبرنگار این روزنامه گفته است.
بر اساس این گزارش، ابراهیم جعفری گفته است که همتای چینی خاطرنشان کرده که هرگونه کمکهای چین خارج از ائتلاف آمریکا است؛ زیرا سیاستهای چین اجازه ورود این کشور به ائتلاف بین المللی را نمی دهد.
به نوشته این روزنامه، وزارت دفاع چین از اظهار نظر در خصوص گفته‌های ابراهیم جعفری خودداری کرده است؛ و سخنگوی وزارت خارجه چین هم اعلام نکرد که آیا کشورش تمایلی به ارائه پشتیبانی هوایی یا تحویل موشک به عراق را دارد یا خیر.
البته وزیر خارجه چین قبلا در دیدار با ابراهیم جعفری گفته بود که چین از تلاشها برای افزایش توانایی های عراق در مبارزه با تروریسم از جمله تبادل اطلاعات و آموزش، حمایت می کند.

۱۳۹۳/۹/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...