نسخه چاپی

حریف سپاهان مشخص شد

مراسم قرعه كشی مرحله یك چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا امروز (پنجشنبه) برگزار شد كه بر این اساس تیم فوتبال سپاهان ایران باید در این مرحله در دو بازی رفت و برگشت به مصاف الاهلی عربستان برود.

به گزارش ايسنا، مراسم قرعه كشي مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا امروز (پنجشنبه) در مقر كنفدراسيون فوتبال آسيا در كولالامپور مالزي برگزار شد تا هشت تيم صعود كرده به اين مرحله حريفان خود را بشناسند.

بر اين اساس تيم فوتبال سپاهان ايران كه در مرحله يك هشتم نهايي موفق به شكست استقلال، ديگر نماينده ايران شده و پا اين مرحله گذاشته است، براي راهيابي به جمع چهار تيم برتر قاره كهن، بايد در دو بازي رفت و برگشت از سد الاهلي عربستان بگذرد. سپاهان در مرحله گروهي نيز با الاهلي هم‌گروه بود. سپاهان ديدار رفت را در اصفهان برگزار مي‌كند و در بازي برگشت در عربستان به مصاف حريف خود مي‌رود.

از نكات جالب توجه در اين مرحله حضور سه تيم از عربستان در بين هشت تيم برتر آسيا است. اين اتفاق در حالي رخ داده است كه تيم ملي فوتبال عربستان نتوانست جواز حضور در آخرين مرحله رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني را كسب كند. همچنين حضور نداشتن حتي يك تيم از ژاپن، نكته جالب توجه ديگر در مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا است.

در مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا هشت تيم حضور دارند كه به صورت دو به دو و در دو ديدار رفت و برگشت با يكديگر ديدار مي‌كنند تا تكليف چهار تيم صعود كننده به نيمه نهايي مشخص شود.

سپاهان ايران براي رسيدن به اين مرحله در مرحله گروهي تيم‌هاي الاهلي عربستان، لخوياي قطر و النصر امارات را پشت سر گذاشت و با پيروزي دو بر صفر برابر استقلال موفق شد پا به اين مرحله بگذارد.

الاهلي عربستان نيز كه در مرحله گروهي با سپاهان هم گروه بود، توانست در ديدار تك حذفي مرحله يك هشتم نهايي در خانه الجزيره امارات و در ضربات پنالتي حريف خود را شكست دهد و به مرحله يك چهارم نهايي برسد.

الهلال عربستان در مرحله مقدماتي با تيم‌هاي پرسپوليس ايران، الغرافه قطر و الشباب امارات هم گروه بود و در نهايت توانست به عنوان تيم اول به مرحله يك هشتم نهايي پا بگذارد. الهلال در اين مرحله هم با نتيجه‌ پرگل هفت بر يك، بني ياس امارات را در هم كوبيد و به مرحله يك چهارم نهايي گام نهاد.

الاتحاد عربستان در گروه B مرحله مقدماتي با بني ياس امارات، پاختاكور ازبكستان و العربي قطر هم گروه بود و پس از صعود از گروهش به عنوان تيم اول در خانه پذيراي پرسپوليس ايران شد و با برتري سه بر صفر برابر سرخپوشان به مرحله يك چهارم نهايي صعود كرد.

آدلايد يونايتد استراليا كه در مرحله يك هشتم نهايي با يك گل از سد ناگوياي ژاپن گذشت، در مرحله گروهي مسابقات با بنياد كار ازبكستان، يوهانگ استيلرز كره جنوبي و گامبا اوزاكاي ژاپن هم گروه بود و به عنوان تيم اول صعود كرد.

بنيادكار ازبكستان نيز كه با آدلايد يونايتد هم گروه بود، در مرحله يك هشتم نهايي با يك گل سئونگنام كره جنوبي را حذف كرد و به مرحله يك چهارم نهايي راه يافت.

گوانگژوي چين ديگر تيم راه يافته به مرحله يك چهارم نهايي است كه در مرحله گروهي تيم‌هاي كاشيوا ريسول ژاپن، چونبوك موتورز كره جنوبي و بوريرام تايلند را پشت سر گذاشت و در يك هشتم نهايي هم با نتيجه‌ يك بر صفر از سد اف سي توكيو گذشت.

در نهايت، اولسان هيونداي كره جنوبي در مرحله يك هشتم نهايي با نتيجه‌ سه بر دو كاشيو ريسول ژاپن را از گردونه رقابت‌ها حذف كرد تا ضمن حذف آخرين نماينده ژاپن، خود به عنوان تنها نماينده كره جنوبي قدم به مرحله يك چهارم نهايي بگذارد. اولسان هيونداي در مرحله گروهي با تيم‌هاي اف سي توكيوي ژاپن، بريسبين استراليا و بيجينگ گوان چين هم گروه بود.

** نتايج كامل قرعه كشي مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا:

* ديدار اول: الاتحاد عربستان - گوانگجوي چين

* ديدار دوم: سپاهان ايران - الاهلي عربستان

* ديدار سوم: آدلايد يونايتد - بنيادكار ازبكستان

* ديدار چهارم: اولسان هيونداي كره جنوبي - الهلال عربستان

تيم‌هايي كه نامشان در ابتدا آمده است، در بازي رفت ميزبان هستند.

مرحله نيمه نهايي:

* برنده ديدار اول با برنده ديدار دوم

* برنده ديدار سوم با برنده ديدار چهارم

۱۳۹۱/۳/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...