نسخه چاپی

اربعین در كارتابل مجید مجیدی

عکس خبري - اربعين در كارتابل مجيد مجيدي

یكی از سخنرانان مشهور در مراسم اربعین خود در تهران خبر از مذاكره با مجید مجیدی برای ساخت فیلم اربعین داد.

یکی از سخنرانان مشهور در مراسم اربعین خود در تهران خبر از مذاکره با مجید مجیدی برای ساخت فیلم اربعین داد.
به گزارش نما دکتر سید حمید خویی نوه مرجه تقلید فقید، آیت الله العظمی خویی در سخنرانی ظهر اربعین خود از گفتگو با مجیدی برای ساخت فیلمی برای اربعین پس از اتمام فیلم حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) خبر داد که مورد استقبال وی قرار گرفته است.
خویی خاطر نشان کرد اگر مشابه مراسم اربعین در غرب وجود داشت، صدها فیلم از آن تولید می شد.
گفتنی است مجید مجیدی متولد 1338 از جمله کارگردانانی است که سبک سینمایی منفصل از سینمای غرب را دنبال کرده است. بچه های آسمان، رنگ خدا و آواز گنجشک ها از جمله فیلمهای اکران شده او است.
اما او همینک درگیر یکی از بزرگ ترین فیلمهای تاریخ ایران است.
سه‌گانه‌ای سینمایی و مستقل از هم تولید که به مقاطع مختلف حیات پیامبر اسلام (ص) می پردازد. در اولین فیلم، قصه از دوران جاهلیت و شرایط اجتماعی زمان تولد حضرت آغاز می‌شود و در 12 سالگی ایشان به ‌پایان می‌رسد و با نام «محمد (ص)» عرضه خواهد شد. مراحل شروع به کار از سال 86 آغاز شده و در آبان ماه سال 1390 مقابل دوربین رفت. این فیلم تا پایان امسال نهایی خواهد شد.
اثر او از ابتدا برای عرضه در ابعاد بین‌المللی طراحی شده و از مشارکت و حضور سینماگران بین‌المللی استفاده شده است.
فیلم «محمد (ص)» که در شهرک سینمایی پیامبر اعظم واقع در ۵۵ کیلومتری شهر قم در ماکتی از شهرهای مکه و مدینه با مشخصات ۱۴۰۰ سال قبل، در اندازه یک به یک (مختصات واقعی) طراحی و ساخته شده‌، پرهزینه‌ترین فیلم تاریخ سینمای محسوب می‌شود و برآوردهایی به مراتب بزرگ‌تر از فیلم «رستاخیز» درباره هزینه تولید این سه گاهه سینمایی مطرح می‌شود که بخشی از این هزینه به واسطه به خدمت گرفتن گروهی از برجسته‌ترین متخصصان سینمای جهان است.
علاوه بر مجید مجیدی که به عنوان کارگردان «محمد (ص)»، رضا میرکریمی به عنوان مشاور کارگردان، بیژن میرباقری و سیروس حسن‌پور به عنوان کارگردان‌های یونیت دوم، لوکا لاچین به عنوان دستیار اول کارگردان و برنامه ریز، علی سبزواری، حسن نجفی، بهزاد رفیعی، محسن قرایی به عنوان دستیاران کارگردان تنها تیم کارگردانی این اثر هستند که سناریویش را کامبوزیا پرتوی و مجید مجیدی با همکاری حمید امجد نوشته‌اند و در چندین کشور به جز ایران فیلمبرداری شده تا در نهایت این فیلم عظیم به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی نمایش داده شود.
گفتنی است پیشاپیش برخی مفتی های وهابیت فتوا به تحریم این فیلم داده اند.

۱۳۹۳/۹/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...