نسخه چاپی

خواهر خواندگی اصفهان و كیوتو

سفیر ژاپن گفت: اقدامات اولیه برای خواهرخواندگی اصفهان و كیوتو انجام شده است.

کين‌ايچي کومانو در حاشيه هفته فرهنگي ژاپن به خبرنگار هنرهاي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه اصفهان، گفت: ايران کشوري است که فرهنگ و هنر بسيار قوي و منحصر به فرد دارد و زادگاه اين هنر و فرهنگ، اصفهان است.

او با بيان اينکه خون گرمي، مهمان‌نوازي، صبر و حوصله، احترام به خانواده و افتخار به فرهنگ و هنر اصيل مردم خود، نمونه‌اي از مشترکات دو کشور است، اضافه کرد: هنرمندان ايراني که به ژاپن سفر کرده‌اند و هنرمندان ژاپني كه به ايران آمده‌اند، مشترکات زيادي بين فرهنگ و هنر دو کشور احساس و بيان کرده‌اند و ما بايد اين احساس‌ها را با به نمايش گذاشتن آثار هنري و فرهنگي تقويت کنيم.

سفير ژاپن با اشاره به برگزاري هفته ژاپن در ايران، بيان کرد: برپايي اين گونه نمايشگاه‌ها تاثير بسياري بر مردم دو کشور دارد و آن‌ها را با فرهنگ يکديگر آشنا مي‌کند. همچنين حضور هنرمندان ژاپن باعث به وجود آمدن فضاي خوبي شده است. اميدوارم مردم اصفهان با ديدن اين نمايشگاه مشترکات فرهنگي زيادي بين فرهنگ خود و ژاپن ببينند.

کومانو افزايش تبادلات در سطح دانشگاه‌هاي دو کشور را از مباحث مهم دانست و خاطرنشان کرد: جوانان و دانشجويان، آينده فرهنگي يک جامعه را در دست دارند و ارتباط بين دانشگاه‌ها به همين دليل بسيار مهم است.

او همچنين تاكيد كرد: برقراري روابط نزديک بين مردم دو کشور کار آسان و کوتاه‌مدتي نيست. براي ايجاد روابط قوي بايد از پايه شروع کنيم و تبادلات فرهنگي و هنري به عنوان زيرساخت مهم است.

سفير ژاپن با اشاره به اينکه روابط سياسي، اقتصادي و فني نياز به پايه دوستي قوي دارد، اظهار کرد: تبادلات فرهنگي و هنري و روابط اقتصادي و سياسي بايد در کنار هم صورت گيرد.

کومانو ادامه داد: برپايي هفته ايران در ژاپن در مراحل ابتدايي است و توافق اصلي انجام شده است، اما جزييات آن هنوز مشخص نيست.

۱۳۹۰/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...