نسخه چاپی

افزایش ۵ برابری بودجه آقای جهانگیری

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ما شاهد افزایش ۵ برابری بودجه دفتر معاون اول رئیس‌جمهور و ایجاد ردیف جدید اعتباری در نهاد ریاست‌ جمهوری هستیم كه در كنار آن به بهانه دریاچه ارومیه اعتبار سدهای آذربایجان غربی قطع شده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نحوه تخصیص اعتبارات در لایحه بودجه سال ۹۴ گفت: ما شاهد ۵ برابر شدن بودجه معاون اول رئیس‌جمهور در بودجه سال ۹۴ (از ۲ میلیارد به ۱۰ میلیارد) هستیم و به نوعی می‌توان این بودجه را بودجه آقای جهانگیری نامید.

وی با اشاره به افزایش ۸۳ درصدی بودجه نهاد ریاست‌جمهوری، اضافه کرد: از سوی دیگر ردیف اعتباری جدیدی در حوزه نهاد ریاست‌جمهوری به نام حوزه قراردادها در نظر گرفته شده و ۴۷میلیارد و ۸۰۰ میلیون نیز به این بخش اختصاص داده شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت:‌ کل افزایش اعتبار بودجه در سال ۹۴، ۴.۳درصد است و این در حالی است که درآمد کشور رشد ۱۵.۱۶درصدی را نشان می‌دهد.

قاضی‌پور خاطرنشان کرد: از اختصاص ۴۷میلیارد و ۸۰۰ میلیون به بخشی تحت عنوان قراردادها و امثال این موارد به این خاطر است که دست حضرات برای هزینه‌کرد بیت‌المال باز باشد و نمایندگان باید این بخش‌ها را حذف کنند.

وی در پایان با اشاره به بودجه بخش عمران در بودجه سال ۹۴ گفت: در لایحه بودجه سال ۹۴ به بهانه بودجه دریاچه ارومیه اعتبار تمام سدهای آذربایجان غربی قطع شده و هم حوزه آبخیز دریای خزر هم حوزه آبخیز خلیج فارس و هم حوزه آبخیز دریاچه خزر در بودجه ۹۴ فاقد اعتبار هستند.

۱۳۹۳/۹/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...