نسخه چاپی

خاتمی از چه كسانی سپاسگذاری می كند؟

روز گذشته خبری مبنی بر اینكه سید محمد خاتمی، رئیس بنیاد باران، در اقدامی كه آن را "سپاسی از نوری زاد" خوانده، ترتیب اشتغال دختر محمد نوری زاد را در بنیاد دایره المعارف اسلامی داده است.

به گزارش نما به نقل از فرجام نیوز، "محمد نوری زاد" روزنامه نگار و مستند سازی است که در سال های اخیر به صف معاندین نظام جمهوری اسلامی پیوست و با اقدامات و مواضع نسنجیده اش جایگاه ویژه­ ای در بین رسانه های ضد انقلاب و مخالفان نظام برای خود دست و پا کرده است.

رویکرد منافقانه نوری زاد ریشه در برخی آلودگی ها، عقده ها و جاه طلبی های ناگشوده دارد. لحن نوشته های نامبرده آن قدر ضدانقلابی است که با لحن بیانیه گروهک تروریستی منافقین و نهضت آزادی یا تحلیل های صدای اسرائیل و آمریکا و بی بی سی هیچ تفاوتی نمی کند.

گفتنی است محمدنوری زاد در دوران اصلاحات، به مدت چندسال، ستون ثابتی در روزهای شنبه روزنامه کیهان تحت عنوان " شنبه ها و نکته ها" داشت که غالبا با رویکردی انتقادی نسبت به اصلاح طلبان در آنجا مقاله می نوشت.

حال جای این پرسش از رئیس دولت اصلاحات خالی است که بابت کدام اقدام نوری زاد از وی سپاس گذاری کرده است؟

خوشبینانه ترین احتمال این است که آقای خاتمی، بابت نقد تند آن دوران نوری زاد از اصلاحات، از وی تشکر کرده که اگر چنین است، چرا پس از گذشت حدود 10 سال از آن دوران به فکر سپاس گذاری افتاده؟

نوری زاد بعد از دوره اصلاحات بیشترین توان خود را صرف ساخت مستند و فیلم سازی کرد که مورد استقبال مخاطبان قرار نگرفت؛ اما آنچه سبب بر سرزبان افتادن نام وی شد، عملکرد سخیفش حین فتنه 88 بود.

اقدامات نوری زاد پس از سال 88 بسیار تامل برانگیز است که به اختصار به آن ها اشاره می کنیم.



- شانتاژ رسانه ای و دروغ پردازی ها در پی حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم؛

- نامه های پی در پی و توهین آمیز به رهبر معظم انقلاب؛

- دعوت از مراجع تقلید برای دیدن فیلم کوتاهی از رقص زنان؛

- در خواست از مراجع عظام تقلید قم و تهدید به خودسوزی برای ایستادگی در مقابل نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری؛

- اهانت به امام‌ جمعه مشهد؛

- دعوت به تجمع در برابر کانون وکلا با دلایل واهی؛

- ملاقات پی در پی با معاندین جمهوری اسلامی و برهم زنندگان آرامش و امنیت جامعه.



به همه اقداماتی که نوری زاد در این سال ها انجام داده، نوشته ها و یادداشت هایی را که مملو از تمسخر و توهین به مقامات کشوری و ارگان های نظامی و دولتی است نیز باید اضافه کرد که ملعبه دست معارضان خارج نشین شده است.

آقای خاتمی! آیا سپاس شما از نوری زاد بابت اقدامات مذکور است؟

آیا شما سکوت خود را اینگونه شکسته اید که با این حرکت خود (تشکر از بازیگر میدان اغتشاش و برهم زننده امنیت جامعه) مهر تأییدی بر اغتشاشات پس از انتخابات و مسببان آن بزنید؟

فکر نمی کنید که دیگر زمان آن رسیده که مواضع خود را نسبت به حوادث و افراد وابسته به فتنه 88 شفاف سازی کرده و بی پرده بیان کنید؟

به نظر شما 5 سال، زمان کمی است که نظام در اختیارتان گذاشته تا از فتنه و فتنه گر اعلام برائت کنید؟

شما که در دوران ریاست جمهوری تان دایه دار آزادی بیان و صراحت لهجه بودید، بهتر نیست اکنون که در هوای اعتدال و امیدی که باب طبع شماست، تنفس می کنیم و فضا و تریبون هم به اندازه کافی در اختیار دارید، موضعتان را صریح و شفاف بیان کنید؟

۱۳۹۳/۹/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...