نسخه چاپی

كیفیت آب تهران خط قرمز وزارت نیرو است

مدیرعامل شركت مهندسی آب و فاضلاب كشور با تاكید بر اینكه خط قرمز وزارت نیرو كیفیت آب تهران است، گفت: منابع آلوده كننده شهر تهران كه پیش از این وارد شبكه می‌شدند، حذف شده‌اند.

به گزارش نما به نقل از فارس، حمیدرضا جانباز امروز در حاشیه بازدید پانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری آب و فاضلاب کشور در مورد بحث های مطرح شده در مورد آلودگی آب تهران گفت: مرجع رسمی اعلام آلودگی آب وزارت بهداشت و درمان و سازمان غذا و دارو است، اما ما نیز مدام آب تهران را به طور مستمر پایش می کنیم.

وی افزود: منابع آلوده کننده شهر تهران که پیش از این وارد شبکه می‌شدند، حذف شده‌اند.

جانباز درباره نیترات موجود در آب تهران گفت: کیفیت در بخش آب همواره یکی از خطوط قرمز وزارت نیرو بوده است و سه سال پیش که منابع آلوده کننده آب وارد شبکه آب می شد حذف شده اند.

وی با اشاره به اینکه ممکن است در قسمت‌هایی از تهران کیفیت آب نزدیک به استاندارد باشد، اما تلاش می کنیم تا آب باکیفیت در اختیار مشترکان قرار دهیم، گفت: به هر حال از زمانی که بحران کیفی آب به دلیل کاهش بارش ها به وجود آمد اعلام کردیم که خط قرمز ما کیفیت آب تهران است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه سدهای تهران همانطور که پیش از این اعلام شده بود تا آذر ماه به شرایط نامطلوب رسیده‌اند، گفت: استان تهران با وجود بارش‌هایی که از مهر ماه تاکنون صورت گرفته تاثیر چندانی در تغییر وضعیت سدهای آن به وجود نیامده است.

جانباز با بیان اینکه و سامانه شرق تهران همچنان با مشکل روبرو است، تاکید کرد: با وارد مدار شدن آب سد ماملو تا حدودی مشکلات حل شده است و یک مقدار از تنش آبی تهران بهتر شده است.

وی در مورد اینکه در حال حاضر کدام شهرها هنوز دارای تنش آبی هستند، گفت: کرمان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد، اما با حفر چاههایی که به منظور رفع مشکلات این شهر در دستور قرار گرفته است می توان امیدوار بود که مشکلات تا حدی مرتفع شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه با وجود بارش‌های نرمال در سال آبی جاری نمی‌توان در مورد این سال آبی اظهار نظر کرد افزود:اگر چه پیش‌بینی می شود بارش های نرمال داشته باشیم اما قطعا بارش ها نمی تواند عقب‌ماندگی تغذیه آبخوان‌ها را جبران کند.

* تولید ۱۰۰ در صد تجهیزات مورد نیاز صنعت آبفا بدون وابستگی به شرکت‌های خارجی

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در باره حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: با حمایت از صنعتگران و شرکت‌های دانش‌بنیان اتفاقات خوبی در کشور خواهد افتاد، باید به سمت و سویی برویم که محققان شرکت‌های دانش‌بنیان تقویت شوند و تولیدات مناسبی در زمینه صنعت آب و فاضلاب داشته باشند.

وی تاکید کرد: می‌توان ادعا کرد که ۱۰۰ در صد تجهیزات مورد نیاز این صنعت بدون وابستگی به شرکت‌های خارجی در داخل تولید می‌شود و همچنین طرح‌ها سازگاری مناسبی با محیط زیست دارند.

۱۳۹۳/۹/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...