نسخه چاپی

انتظارات نعمت‌زاده از شبكه بانكی

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاكید كرد: باید انجام كارها بین شبكه بانكی و بخش خصوصی با گردش سریع‌تری انجام شود، چرا كه با این پول اندك باید سرعت بالا بوده و نتیجه بهتری از آن به دست آید.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت خواهان تعیین نرخ شش درصدی تسهیلات برای صادرات غیر نفتی و کاهش سپرده قانونی بانک ها شد.

محمدرضا نعمت زاده در نشست هم اندیشی مدیران عامل بانک‌ها برای راهکارهای خروج از رکود با بیان این‌که می دانیم که بانک ها با مشکلات زیادی روبرو هستند، اما خواهان همکاری هر چه بیشتر آن ها با تولید هستیم، اظهار کرد: در اولین مورد باید نرخ تسهیلات صادراتی بازنگری شود. چرا که سال ها نرخ این تسهیلات مانند کشاورزی پایین بود، اما امسال که آن را یکسان کردیم ضربه‌های زیادی به این بخش وارد شد.

وی با اشاره به این‌که توقع داشتیم حداقل با اختصاص یارانه بتوانیم مابه التفاوت نرخ سود تسهیلات را تامین کنیم، گفت: بنابراین باید برای تسهیلات صادرات غیر نفتی نرخ شش درصد تامین شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به ارائه راهکارهای دیگر برای باز شدن دست بانک‌ها به منظور تامین مالی تولید پرداخت و گفت: در مورد اول باید سپرده قانونی بانک ها نزد بانک مرکزی کاهش پیدا کند تا بتوانند منابع بیشتری را به بخش‌های تولیدی تزریق کنند که البته چند ماه پیش این موضوع را مطرح کردیم ولی به نتیجه‌ای نرسید و منتفی شد.

نعمت ‌زاده همچنین خواهان تعیین تکلیف 13 میلیارد دلار تسهیلات حساب ذخیره ارزی شد و گفت: هر چند می دانیم که این رقم پرداخت نمی‌شود چرا که نرخ آن تاکنون چند برابر شده است، اما لازم است که در این مورد اقدام شود.

وی در ادامه تاکید کرد: باید انجام کارها بین شبکه بانکی و بخش خصوصی با گردش سریع‌تری انجام شود، چرا که با این پول اندک باید سرعت بالا بوده و نتیجه بهتری از آن به دست آید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: باید فکری هم برای تهاتر بدهی‌ها کرد و نسبت به واگذاری ها پافشاری نداشته باشیم.

۱۳۹۳/۹/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...