نسخه چاپی

راد مردي كه در گمنامي بسيار براي اين انقلاب زحمت كشيد

احمد قدیریان؛ سردار مبارزه با نفاق قدیم و جدید درگذشت

عکس خبري -احمد قديريان؛ سردار مبارزه با نفاق قديم و جديد درگذشت

او در كنار شهید شهید لاجوردی نقش مهمی در مبارزه با ضدانقلاب و منافقین در سال های دهه 60 داشت.

سردار جانباز احمد قديريان یار باوفای شهید اسدالله لاجوری و از پیشروان مبارزه با نفاق قدیم و جدید ساعتی پیش در تهران به ياران شهيدش پيوست.

حاج احمد قديريان فرزند شعبانعلی در یك خانواده مذهبی در محله‌ی پاچنار تهران در سال 1313 متولد شد. در كودكی با شهيدحاج صادق امانی ـ‌كه از فعالین در امر مبارزه بود‌ـ‌ آشنا شد. اگر چه در دوران ملی شدن صنعت نفت از طریق فداییان اسلام در جریان فعالیت‌های سیاسی قرار داشت، اما بیشتر فعالیتش در گروه شیعیان ساماندهی شده بود. با آغاز نهضت امام وی مبارزات سازمان یافته تری را از طریق مسجد شیخ علی دنبال کرد که یکی از ارکان شکل دهنده هیأت‌های مؤتلفه اسلامی شد. فعالیت او در امر چاپ و توزیع اعلامیه‌های امام (ره)‌ باعت شد كه حدود 17 بار توسط ساواك و شهربانی احضار و چند بار بازداشت گردد.

وی از مرتبطین شهید اندرزگو بود و در سالهای منتهی به پیروزی انقلاب در ساماندهی تظاهراتها فعالیت جدی داشت.

مرحوم احمد قديريان پس از پيروزي انقلاب به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي پيوست و پس از مدت كوتاهي به دستور شهيد بهشتي معاون اجرايي دادستاني كل انقلاب اسلامي شد. در همان روز نخست حمله متجاوزانه رژیم بعث فرماندهی یک گروه مردمی را بر عهده گرفت و در سرپل ذهاب مانع از پیشروی سریع صدامیان شد.

او همچنين در كنار شهيد شهيد لاجوردي نقش مهمي در مبارزه با ضدانقلاب و منافقين در سال هاي دهه 60 داشت.

نقش وی در مدیریت مقابله با فتنه 18 تیر 1378 (که بخشی از آن در کتابی تدوین شده است) سبب شد که نفاق جدید از وی کینه بیشتری در دل گرفته و اتهامات بی اساسی را در رسانه های ضدانقلاب متوجه او سازند.

حاج احمد قديريان در سال هاي اخير مشاور وزير دفاع و مدير عامل بنياد شهداي هفتم تير بود.

نمانيوز درگذشت اين مجاهد في سبيل الله را به خانواده انقلابي ايشان و امت حزب الله تسليت مي گويد.

۱۳۹۱/۳/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...