نسخه چاپی

پوتین آمریكا را به مقابله با سپر دفاع موشكی تهدید كرد

عکس خبري -پوتين آمريكا را به مقابله با سپر دفاع موشكي تهديد كرد

'ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری روسیه اعلام كرد: مسكو از تمامی امكانات لازم برای مقابله با سپر در حال استقرار دفاع موشكی آمریكا در اروپا برخوردار است، اما انتظار دارد آمریكا در برنامه خود در این زمینه تجدید نظر كند.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، پوتین روز جمعه در جمع ماموران سرویس های امنیتی روسیه در یكی از پایگاه های هوایی این كشور گفت: ما باید نگاه مان به آینده باشد و متناسب با موقعیت زمانی، پاسخ مناسب را به برنامه استقرار سپر دفاع موشكی آمریكا در قاره اروپا بدهیم.

رییس جمهوری روسیه كه همواره نسبت به استقرار سپر دفاع موشكی آمریكا مواضع انتقادی داشته است، افزود: البته بهتر است شركای ما از اجرای این طرح صرف نظر كنند، زیرا در غیر این صورت ما مجبور خواهیم بود كه تدابیر لازم را برای واكنش به آن اتخاذ كنیم.

پوتین تاكید كرد كه با وجود لفاظی سیاستمداران غربی برای توجیه استقرار سپر دفاع موشكی، اجرای این طرح نظامی بخشی از مسابقه تسلیحاتی آنان است.

وی اضافه كرد: ما همه گونه امكانات لازم را برای پاسخ به سپر دفاع موشكی در اختیار داریم.

رییس جمهوری روسیه همچنین بر ضرورت اجرای به موقع سفارشات دفاعی دولتی این كشور با لحاظ كردن اجرای مرحله به مرحله سپر دفاع موشكی آمریكا در اروپا تاكید كرد.

پوتین تشریح كرد: اگر ما سفارشات دولتی دفاعی را با كیفیت لازم و قیمت معقول و به موقع به انجام برسانیم، تهدیدی متوجه ما نخواهد بود.

طرح استقرار سپر دفاع موشكی آمریكا در مرزهای غربی روسیه در كشورهای اروپایی به بهانه مقابله با تهدیدهای موشكی ایران و كره شمالی به یكی از چالش های اساسی مسكو و غرب در یك سال اخیر تبدیل شده است و كرملین بارها هشدار داده است كه در صورت بی توجهی آمریكا و متحدانش به منافع و دغدغه های روسیه در اجرای این طرح می تواند اجزای این سپر در اروپا را مورد هدف قرار دهد.

۱۳۹۱/۳/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...