نسخه چاپی

روحانی: همكاری تهران و آنكارا ضروری است

حسن روحانی عصر چهارشنبه در دیدار با وزیر امور خارجه تركیه با بیان اینكه ایران، تركیه، عراق و سوریه چهار كشور مهم منطقه هستند، گفت: امروز تهران و آنكارا در زمینه مبارزه با تروریسم، حفظ تمامیت ارضی و استقرار ثبات و امنیت همسایگان اشتراك نظر دارند و می توانند از طریق رایزنی و گفت و گو در این مسیر موثر باشند.

به گزارش نما به نقل از فارس، حسن روحانی گفت: همکاری های نزدیک ایران و ترکیه می تواند به استقرار ثبات و امنیت در کل منطقه کمک کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،‌ حسن روحانی عصر چهارشنبه در دیدار با وزیر امور خارجه ترکیه با بیان اینکه ایران، ترکیه، عراق و سوریه چهار کشور مهم منطقه هستند، گفت: امروز تهران و آنکارا در زمینه مبارزه با تروریسم، حفظ تمامیت ارضی و استقرار ثبات و امنیت همسایگان اشتراک نظر دارند و می توانند از طریق رایزنی و گفت و گو در این مسیر موثر باشند.

رییس جمهوری در دیدار وزیر خارجه ترکیه با تاکید بر اینکه تهران و آنکارا باید در زمینه مسایل منطقه ای اهداف مشترک و مهمی را دنبال کنند ، اظهار داشت: همکاری های نزدیک دو کشور می تواند به استقرار ثبات و امنیت در کل منطقه کمک کند.

روحانی یادآور شد: اراده سیاسی برای ارتقای سطح روابط در همه زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در هر دو دولت وجود دارد و باید گام های بلندتری در این زمینه برداشته شود.

رییس جمهوری با ابراز خرسندی از استقرار دولت با شرایط جدید در ترکیه ، اظهار داشت : در سفر روسای جمهور دو کشور به تهران . آنکارا تصمیمات مهمی برای گسترش همکاری ها اتخاذ شد که باید هر چه سریع تر اجرایی و عملیاتی شود.

روحانی تاکید کرد: کمیسیون اقتصادی مشترک دو کشور باید تلاش بیشتری در این زمینه انجام دهند و باید ضمن کنار گذاشتن تشریفات زائد، راه و تسهیلات لازم برای دستیابی به اهداف تعیین شده در جهت منافع دو ملت فراهم شود.

«مولود چاوش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این دیدار با اشاره به مذاکرات خوب و مفیدش با دکتر ظریف و همکارانش در سفر به تهران ، گفت : در این دیدارها روابط دوجانبه و مسایل منطقه ای با همه ابعاد مورد بررسی قرار گرفت و معتقدیم که می توانیم با کمک هم به راهکارهای قابل توجهی دست یابیم.

وی با اشاره به تعیین هدف 30 میلیارد دلاری حجم مبادلات تجاری تهران – آنکارا از سوی مسولان ارشد دو کشور در حوزه اقتصادی اظهار داشت: دستگاه سیاست خارجی دو کشور باید تمام مساعی خود را بکار بندند تا راه برای دستیابی به این هدف بلند هر چه سریعتر باز شود.

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به سفر آتی رییس جمهوری کشورش به تهران اظهار امیدواری کرد که دومین نشست شورای عالی راهبردی دو کشور در این سفر برگزار شود تا زمینه های لازم برای اجرایی و عملیاتی شدن اهداف تعیین شده را بیش از پیش فراهم آورد.

وی خواستار رایزنی و مشورت بیشتر با تهران به منظور نزدیک شدن هر چه بیشتر دیدگاه های دو کشور در خصوص مسایل منطقه ای شد.

۱۳۹۳/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...