نسخه چاپی

فتنه‌‌گران مصداق مفسد فی‌الارضند

وی بیان كرد:‌ از دیگر صفات مصلین از منظر قرآن كریم تصدیق روز قیامت است، تصدیق متمایز از تصور است، ترسیدن از عذاب خداوند از دیگر صفات این افراد است.

به گزارش نما به نقل از فارس، امام جمعه اصفهان گفت: خیانت فتنه‌گران به حاکمیت و نظام کمتر از توزیع‌کنندگان مواد مخدر نیست، بنابراین آنها هم مصداق بارز مفسد فی‌الارض هستند.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های دشمن‌شکن نماز عبادی سیاسی جمعه ضمن توصیه خود به دیگران به تقوای الهی و ترک معاصی، اظهار کرد: مصلین کسانی هستند که در اموالشان سهمی را برای فقرا تعیین می‌کنند.

وی بیان کرد:‌ از دیگر صفات مصلین از منظر قرآن کریم تصدیق روز قیامت است، تصدیق متمایز از تصور است، ترسیدن از عذاب خداوند از دیگر صفات این افراد است.

امام جمعه اصفهان در ادامه از برخی کج‌فهمی‌ها و بدفهمی‌ها و انحرافات کلامی در سخنرانی‌ها و مداحی‌ها انتقاد و تشریح کرد: راه اباعبدالله‌الحسین(ع) و دیگر ائمه اطهار(ع) در راستای راه خداوند است و هرگز نباید شفاعت ائمه معصومین را بالاتر از شفاعت خداوند دانست، قطعا رضایت ائمه معصومین در راستای رضایت خداوند است.

وی تصریح کرد: مؤمن باید همواره در خوف و رجا باشد و ترس از عذاب خداوند و خود را در امان ندیدن از عذاب گناهان در عین امید به رحمت خداوند از دیگر ویژگی‌های مؤمنین است.

وی در خطبه‌های دوم نماز جمعه به مناسبت‌های تقویمی هفته پیش‌رو اشاره کرد و متذکر شد: مردم کشور ایران و علی‌الخصوص مردم اصفهان در امر عزاداری امام حسین(ع) در محرم و صفر امسال بی‌نظیر عمل کردند و امیدوار هستیم خداوند بر توفیقات آنها بیفزاید.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه اشاره‌ای به حضور 1.5 میلیون ایرانی در مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی و نمایش حماسی 20 میلیون زائر حسینی در کربلا کرد و اظهار داشت: با وجود سه ضلع مهم مثلثی که مرجعیت، دولت عراق و حاکمیت ایران تشکیل داده بودند، مانور بزرگ حماسه اربعین با امینت کامل انجام گرفت که دشمن‌شکن بود.

وی به آغاز هفته وقف اشاره کرد و عنوان نمود: بهترین انفاق وقف است، وقف در اصطلاح فقهی به معنای حبس مال و آزادسازی منفعت آن برای نیازمندان است، مردم اصفهان در امر پسندیده وقف رتبه اول را در کشور دارند.

طباطبایی‌نژاد به برخی از نیات ناب واقفان اصفهان چون خرید گندم و پخش آن در بیابان برای پرندگان گرسنه در زمان برف اشاره کرد و اظهار داشت: جهان باید حقوق بشر را از اسلام و ایرانیان بیاموزد.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که امروز خود را منتسب به اسلام می‌دانند، اما در حقیقت بویی از باطن اسلام نبرده‌اند، همچون گروهک تروریستی و منحرفی به نام طالبان که به مدرسه‌ای از کودکان و نوجوانان هجوم می‌برد و دست به جنایت می‌زند، هرگز مسلمان نیستند.

امام جمعه اصفهان، اشاره‌ای به کاهش قیمت نفت در روزهای اخیر با توجه به اقدامات خائنانه عربستان سعودی نسبت به افزایش فروش نفت خود در جهان به نفع آمریکا کرد و متذکر شد: ریختن پول نفت آن هم به جیب اسرائیل و آمریکا به قیمت نصف ارزش واقعی توسط عربستان سعودی عین ضدیت با اسلام و مسلمین است.

وی در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم حضور فتنه‌گران در نظام آموزشی اشاره کرد و افزود: با این وجود متاسفانه شاهد برخی شعارها و فریادها در حمایت از سران فتنه و آزادی آنها در مجلس و دانشگاه‌های کشور هستیم.

*‌ حداکثر رحمت نظام تاکنون شامل حال سران فتنه تاکنون شده است

طباطبایی‌نژاد عنوان کرد:‌ سخن من به برخی نمایندگان مجلس و حامیان فتنه این است که آیا خیانت فتنه‌گران از جرم یک توزیع‌کننده مواد مخدر بیشتر نیست، پس چگونه توزیع‌کننده مواد مخدر را مفسد فی‌الارض می‌دانیم و حکمش را اعدام ولی خیانت فتنه‌گران به ملت و دولت و حاکمیت را مفسدین فی‌الارض نمی‌پنداریم.

وی در پایان اضافه داشت: فریاد بعضی از افراد برای تبرئه سران فتنه در مجلس شورای اسلامی عین نادانی و جاهلیت است.

۱۳۹۳/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...