نسخه چاپی

اسدالله عسگراولادی در گفتگو با نما:

اعتقادی به ایجاد اطاق بازرگانی ایران و آمریكا ندارم/فساد مهار شود، پول نفت به اقشار پایین جامعه هدایت می شود

عکس خبري -اعتقادي به ايجاد اطاق بازرگاني ايران و آمريکا ندارم/فساد مهار شود، پول نفت به اقشار پايين جامعه هدايت مي شود

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت:وقتی یك آدم دولتی فساد می كند بلافاصله خودش را بخش خصوصی قلمداد می كند.

به گزارش نما ،حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، در ارتباط با برگزاری «همایش ملّی ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد» و درخواست صدور پیام برای این همایش، مرقومه‌ای را صادر کردند.
متن مرقومه رهبر معظم انقلاب که توسط معاون اول رئیس جمهور در محل برگزاری این همایش در سالن اجلاس سران قرائت شد، به شرح زیر است:«نفس اهتمام آقایان به امر مبارزه با فساد را تحسین می‌کنم، لکن این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه‌ای بکند؟ مگر وضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست؟ با توجه به شرایط مناسب و امیدبخشی که از لحاظ همدلی و هماهنگی و همفکری بین مسئولان امر وجود دارد، چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمی‌گیرد که نتیجه را همه بطور ملموس مشاهده کنند. توقع من از آقایان محترم این است که چه با سمینار و چه بدون آن، تصمیمات قاطع و عملی بدون هرگونه ملاحظه‌ای بگیرند و اجرا کنند. موفق باشید.»
اسداله عسگر اولادي عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با خبرنگار نما درباره اینکه بخش خصوصی چه نقشی می تواند در مبارزه با فساد در کشور برعهده داشته باشد گفت : سمینار که برای مبارزه با فساد در تهران برگزار شد سمینار با ارزشی بود ، متاسفانه قوه قضائیه و قوه مجریه هر دو توپ را به زمین دیگری پاس دادند اما به هر صورت مشکل است و بخش خصوصی می تواند موثر باشد ، فساد همیشه در هر جای که رخ می دهد یک سر آن بخش دولتی است و یک بخش آن بخش خصوصی ، فساد یعنی چی؟ یعنی اینکه کسی که می خواهد کاری با دولت انجام دهد اختلاس یا کار خلافی انجام می دهد طرف دوم هم در کار است و متاسفانه بخش خصوصی هم در برخی از فسادها نقش دارد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود : بخش خصوصی اگر نباشد فساد دولتی پس کجا منتقل می شود ، وقتی یک آدم دولتی فساد می کند بلافاصله خودش را بخش خصوصی قلمداد می کند ، 99 درصد فضای کارمندی در کشور سالم است بالاخره یک دردصدش کجا است که دنبال آن می گردیم ، همان طور که نماینده سازمان ملل در این همایش اعلام کرد فساد بر تمام اقشار ضعیف جامعه اثر می گذارد، فساد قابل ریشه کن شدن نیست باید آن را مهار و کاهش داد ، برگزاری این سمینار راه حل نیست بلکه کاربردی و عملیاتی کردن حرفهای مسئولین در مبارزه با فساد راه حل است ، اگر فساد مهار شود سرمایه گذاری ها سلامت می شود پول نفت به بخش خصوصی که می آید به سمت اقشار پایین جامعه هدایت می شود.
رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین درباره ایجاد اطاق بازرگانی ایران و امریکا نیز خاطر نشان کرد : من به این موضوع اعتقاد ندارم و دنبال ایجاد آن هم نبودم تا زمانی که شرایط بازرگانی ما با امریکا درست نشود ایجاد دفتر و اطاق جایز و مناسب نیست.

۱۳۹۳/۹/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...