نسخه چاپی

اقدام عجیب یك دختر برای جلب توجه

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ جزییات سناریوی اسیدپاشی دروغین زن جوان برای جلب توجه پلیس را تشریح كرد.

به گزارش نما به نقل از ابتکار، در ساعت 11 روز 23 آذرماه وقوع يک مورد حادثه اسيدپاشي در خيابان مرزداران خيابان سازمان آب روبروي پارک پرند به کلانتري 139 مرزداران اعلام شد که با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع "اسيدپاشي” و به دستور قاضي حسين پور، بازپرس شعبه پنجم دادسراي ناحيه 27 تهران، پرونده
براي تحقيقات در اختيار اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

خانم 27 ساله‌اي که از طريق تماس با مرکز فوريتهاي پليسي 110 مدعي اسيدپاشي بر روي خودرو 206 خود شده بود، پس از حضور در اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در حاليکه در کنار خيابان توقف کرده و با تلفن همراه خود در حال صحبت کردن بودم، يک موتورسيکلت با دو سرنشين از کنار ماشينم عبور کرد که ناگهان ترک نشين موتور اقدام به پرت کردن يک قوطي به سمت خودروي من کرد که خوشبختانه به واسطه بالا بودن شيشه ماشين محتويات قوطي به داخل ماشين نفوذ نکرد؛ هر دو سرنشين موتورسيکلت کلاه ايمني به سر داشتند و من موفق به مشاهده چهره آنها نشدم اما زماني که از ماشين پياده شدم، متوجه شدم که بطري پرتاب شده به سمت شيشه سمت راننده حاوي اسيد است که بلافاصله موضوع را به 110 اطلاع دادم.

شاکيه در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: از چندي پيش فرد ناشناسي از طريق تماس‌هاي تلفني دائما براي من ايجاد مزاحمت مي‌کرد و تهديد مي‌کرد که خودرو مرا آتش خواهد زد و بر روي صورتم نيز اسيد مي‌پاشد؛ اين شخص چندي پيش تهديد خود مبني بر آتش زدن خودرو را عملي کرد و خساراتي به خودرو 206 بنده وارد کرد. مدتي از تهديدهاي اين شخص خبري نبود تا اينکه مجددا مزاحمت و تهديدها آغاز شد و اين بار فرد ناشناس مرا به اسيدپاشي تهديد مي‌کرد؛ احتمال مي‌دهم که اسيدپاشي نيز توسط اين همين شخص ناشناس صورت گرفته باشد.

با توجه به اظهارات شاکيه، کارآگاهان با انجام اقدامات پليسي موفق به شناسايي جواني 25 ساله به نام «سعيد. ف» در منطقه خليج شده و او را دستگير و به اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل کردند.سعيد در اظهارات اوليه منکر هرگونه اقدام به ايجاد مزاحمت براي شاکيه و همچنين حريق عمدي خودرو 206 شاکيه مي‌شد اما در ادامه و با توجه به دلايل و مدارک به دست آمده از داخل منزلش، به ناچار لب به اعتراف گشود و عنوان داشت که به دليل جواب منفي شاکيه به پيشنهاد ازدواجش اقدام به ايجاد مزاحمت و نهايتا آتش زدن خودرو شاکيه کرده است.

سعيد در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: حدودا يک سال پيش به واسطه ارتباط کاري که با شاکيه پيدا کرده بودم، به او علاقه مند شده و تصميم گرفتم تا با او ازدواج کنم اما او با پيشنهاد ازدواج من مخالفت کرد و همين موضوع انگيزه ايجاد مزاحمت و نهايتا آتش زدن خودرو وي شد.
سعيد در ادامه اعترافات خود منکر هرگونه اقدام به اسيدپاشي شد و اعلام کرد که هيچگونه اقدامي در خصوص اسيدپاشي نکرده و از اين موضوع بي‌اطلاع است.

با توجه به تحقيقات گسترده پليسي و بررسي اظهارات متهم پرونده حريق خودرو، کارآگاهان اطمينان پيدا کردند که سعيد هيچگونه نقش و مشارکتي در پرونده اسيدپاشي نداشته است؛ لذا در ادامه رسيدگي به پرونده اسيدپاشي، تحقيقات از شاکيه در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.
با انجام تحقيقات گسترده، سرانجام شاکيه لب به بيان حقيقت گشود و به طراحي سناريو اسيدپاشي و اجراي آن توسط خودش اعتراف کرد. اين خانم جوان در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: زمانيکه تهديدهاي فرد ناشناس در خصوص اسيدپاشي آغاز شد، ترسيده بودم که اين بار نيز همانند تهديد به آتش زدن خودرو اين شخص اقدام به عملي کردن تهديد خود کند که به همين علت و با اطلاع از حساسيت ايجاد شده در خصوص موضوع اسيدپاشي تصميم گرفتم تا با طرح دروغين موضوع اسيدپاشي، توجه پليس را به موضوع جلب کنم.

متهمه در خصوص نحوه اجراي سناريوي اسيدپاشي، به کارآگاهان گفت: با خريد اسيد به محله خلوتي در منطقه مرزداران رفته و در خلوتي خيابان اقدام به ايجاد صحنه اسيدپاشي بر روي خودرو 206 خود کردم؛ پس از آن با پليس تماس گرفته و مدعي شدم که سرنشينان يک دستگاه موتورسيکلت اقدام به اسيدپاشي کرده و از محل متواري شده‌اند.

سرهنگ کارآگاه آريا حاجي زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اعتراف متهم پرونده حريق خودرو، قرار قانوني براي اين متهم صادر و متهم براي انجام تحقيقات تکميلي در اختيار پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

حاجي زاده در خصوص صدور قرار قانوني براي شاکي پرونده اسيدپاشي نيز گفت: با توجه به اعتراف صريح متهمه در خصوص طرح شکايت دروغين در پرونده اسيدپاشي و ارائه اظهارات کذب، از سوي مقام قضايي قرار قانوني براي اين شخص صادر شد.

۱۳۹۳/۹/۲۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...