نسخه چاپی

عربستان دومین كشور خشن علیه زنان در جهان

دولت عربستان در شاخص بدرفتاری علیه زنان و نادیده گرفتن حقوقی اساسی آنها به عنوان دومین كشور در جهان شناخته شد.

به گزارش فارس به نقل از عربی پرس، نتایج یک نظر سنجی از وضعیت زنان در 19 کشور در حال توسعه پیشرفته نشان می دهد که عربستان سعودی در زمینه بدرفتاری با زنان در رتبه دوم قرار دارد، در این نظرسنجی هند در بدرفتاری با زنان گوی سبقت را از سعودی ها گرفته و در جایگاه اول قرار گرفته است، این در حالی است که الان منصب ریاست دولت در این کشور در دست یک زن است.

این نظرسنجی که از سوی موسسه تامسون رویترز انجام شده است، عوامل مختلفی نظیر تعلیم و تربیت، مراقبت های بهداشتی، فرصت های شغلی و خشونت علیه زنان را در بر میگیرد که در این زمینه زنان سعودی بعد از هندی ها در رتبه دوم قرار گرفته اند.

قرار گرفتن هند پیش از عربستان سعودی در زمینه بدرفتاری با زنان شگفتی بسیاری از مردم را بر انگیخته است، چرا که عربستان سعودی با ممنوعیت بسیاری از حقوق اساسی زنان سالهاست که در صدر لیست های بدرفتاری با زنان قرار دارد، زنان عربستان سعودی از رأی دادن و سفر تنهایی و رانندگی محروم هستند و در بسیاری از موارد نیز قربانی خشونت های مردان قرار می گیرند.

گفته می شود هند به علت افزایش برخی اقدامات نظیر افزایش اجبار دختران نوجوان به ازدواج و خشونت های خانگی و کشتن و سقط فرزندان دختر در این رده قرار گرفته است.

۱۳۹۱/۳/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...