نسخه چاپی

رشد 11 درصدی تعداد مسافران هوایی

رییس سازمان هواپیمایی كشوری گفت: با تلاش تمام دست اندركاران صنعت هوانوردی كشور طی 8 ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد 6 درصدی تعداد پروازها و 11 درصدی مسافران هوایی در كشور بوده ایم.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، علیرضا جهانگیریان روز شنبه در مراسم رونمایی از دستورالعمل تاسیس و فعالیت شرکت های هواپیمایی که با حضور وزیر راه و شهرسازی و دیگر مدیران و مسئولان صنعت هوانوردی برگزار شد، افزود: در این مدت ظرفیت حمل بار توسط ناوگان هوایی کشور 16 درصد و تعداد مسافران بین المللی نیز 20 درصد افزایش یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: طی 8 ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تعداد مسافران حج 17 درصد، عتبات عالیات 43 درصد، مسافران داخلی 8 درصد و تعداد پروازهای عبوری 43 درصد رشد داشته است.

جهانگیریان یادآور شد: هرچند در این مدت 10 فروند هواپیمای مسافری به ناوگان هوایی کشور ملحق شده اما به علت تحریم های ظالمانه 10 هواپیما نیز در دوره مورد بررسی از ناوگان خارج شده اند.

وی تصریح کرد: با این حال صنعت هوانوردی کشور با تلاش متخصصان ظرفیت صندلی هوایی خود را حفظ کرده و هم اکنون شاهد 11 درصدی رشد مسافران در این حوزه هستیم.

وی با بیان اینکه ضریب اشغال صندلی در مسافرت های داخلی به 84 درصد و خارجی به 75 درصد رسیده است، گفت: با اجرای طرح افزایش بهره وری در این حوزه تعداد پروازها در این مدت 6 درصد اما تعداد مسافران 11 درصد افزایش یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: رعایت حق و حقوق مسافران توسط شرکت های هوایی و فرودگاه ها یکی از دغدغه های اصلی ما است و همواره تلاش می کنیم تامین حق و حقوق مسافران به عنوان سرمایه های این صنعت در سفرهای هوایی مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی از تهیه آیین نامه رعایت حقوق مسافران در سفرهای هوایی خبر داد و گفت: این آیین نامه طی چند هفته آینده ابلاغ می شود و حقوق مسافران در زمان خرید بلیت، پذیرش در فرودگاه ها و حین و پس از پرواز مورد توجه قرار گرفته تا حق و حقوق مسافران هوایی ضایع نشود.

وی افزود: متاسفانه تاکنون حق و حقوق مسافران در صنعت هوانوردی کشور رعایت نشده اما با اجرای این آیین نامه سازمان هواپیمایی کشوری درصدد است حقوق مسافران در تمام فرآیندهای پروازی به خوبی رعایت شود.

۱۳۹۳/۹/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...