نسخه چاپی

حرمت پیامبر را شكستند

عکس خبري -حرمت پيامبر را شکستند

حضرت زهرا سلام الله علیها نفرموده ‏اند مصیبت بزرگ، شهادت رسول خدا صلى الله علیه و آله است. آن حضرت فاجعه بزرگ را چیز دیگرى دانسته اند. فاجعه بى مانند و بزرگ بر اساس فرمایش ایشان شهادت رسول خدا صلى الله علیه و آله نیست، بلكه شكستن حرمت رسول خدا صلى الله علیه و آله است.

به گزارش نما ،زمين از نبود او تاريك و ظلمانى و در مصيبت حضرتش بهترين بندگان او محزون و اندوهگين شدند و خورشيد و ماه پشت ابرهاى تيره و تار پنهان ، و به خاطر اين مصيبت ستارگان از هم جدا و پراكنده شدند. اميدها نااميد، كوهها متزلزل ، حريم افراد شكسته ، و گراميداشت و حرمتها پايمال شد.(1)
این جملات، بخشی از خطبه معروف بانوی دو عالم حضرت صدیقه طاهره در رثای رسول اعظم (ص) است. خطبه ای که در ابتدای آن صداى خود را به ناله اى دلخراش بلند كرد، مسجد لرزيد و حاضران به گريه افتادند.
عظمت فاجعه شهادت آن جناب را فقط معصومين عليهم ‏السلام درك مى‏كنند و در حقيقت درك  ما از بزرگى اين فاجعه عاجز و معلوماتمان ناچيز است. حضرت زهرا سلام الله‏ عليها در میان این خطبه که چند روز پس از شهادت پدر بزرگوارشان و در مسجد آن حضرت ايراد فرمودند، جمله ‏اى گفتند كه به عنوان كسى كه بهتر از هرشخصى عمق اين فاجعه را درك مى ‏كند، شايان دقت و تأمل و بررسى است. ايشان ضمن آن خطبه مى‏فرمايند: و اُزيلت الحرمة عند مماته فتلك و الله النازلة الكبرى و المصيبة العظمى؛ هنگام درگذشت آن جناب حرمت از ميان رفت، و به خدا قسم اين است مصيبت بزرگ و فاجعه جبران ناپذير.(2)
حضرت زهرا سلام الله عليها نفرموده ‏اند مصيبت بزرگ، شهادت رسول خدا صلى الله عليه و آله است. آن حضرت فاجعه بزرگ را چيز ديگرى دانسته اند. فاجعه بى مانند و بزرگ بر اساس فرمايش ايشان شهادت رسول خدا صلى الله عليه و آله نيست، بلكه شکستن حرمت رسول خدا صلى الله عليه و آله است. از طرفى آن جناب نفرموده اند: حرمت ايشان هتك شد، بلكه فرمودند: زائل شد واز ميان رفت. چه اتفاقی رخ داد که جامعه آنروز حرمت پیامبر اکرم (ص) را که اشرف اولیا و اوصیا بود زائل کرد و از میان برد ؟با کمی تامل در وقایع آنروز می توان فهمید که منظور بانوی دوعلم فاطمه زهرا (س) از بیان این جملات چیست؟. در روزهای پایانی عمر گرانبهای حضرت محمد (ص) ایشان با تاکید بر ولایت حضرت امیر بر جامعه اسلامی خط سعادت امت اسلامی را مشخص کردند لکن برخی خواص تاثیر گذار جامعه صدر اسلام بلافاصله پس از شهادت پیامبر (ص) چشم بر تاکیدات نورانی حضرت رسول بستند و راه انحراف و فتنه گری را در پیش گرفتند و نتیجه آن شد که امروز آن را می بینیم.  وچه ضروری است عبرت گرفتن از تاریخ برای امروز
پی نوشت:
1 و2 -  این خطبه از سوی 92 راوی با 25طریق مختلف شیعه و سنی ذکر شده است. برخی کتب که به نقل این خطبه پرداخته اند: علل الشرايع شيخ صدوق، الشافى سيد مرتضى، الاحتجاج طبرسى، دلائل الامامة طبرى و شرح نهج‏ البلاغه ابن ابى الحديد و ...

۱۳۹۳/۹/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...