نسخه چاپی

توقف موقت یك درگیری قضایی با گوگل

جیم هود دادستان كل ایالت می سی سی پی با توقف موقت منازعه حقوقی میان خود و گوگل موافقت كرد. گوگل با شكایت از این فرد وی را به همدستی با صنعت فیلم سازی علیه خود متهم كرده است.

به گزارش نما ، جیم هود از منتقدان سرسخت گوگل است که بعد از ماجرای هک شدن سونی پیکچرز و انتشار اطلاعات محرمانه این شرکت در اینترنت بر شدت انتقادهای خود از گوگل افزوده است. زیرا بسیاری از این اطلاعات به راحتی از طریق جستجو در گوگل قابل دسترسی است. وی مدعی است گوگل برای حذف لینک به این نوع سایت‌های قانون شکن به خوبی تلاش نمی کند.

گوگل معتقد است آقای هود به شکلی نادرست تحت تاثیر استودیوهای بزرگ فیلم سازی هالیوودی قرار گرفته که تلاش دارند به بهانه انتشار کپی های غیرقانونی از فیلم‌ها در اینترنت آزادی استفاده از امکانات فضای مجازی را محدود کنند و به سانسور در اینترنت بپردازند.

گوگل در دادخواستی که به همین منظور تقدیم دادگاه فدرال می سی سی پی کرده از مقامات قضایی خواسته تا در مورد نحوه فعالیت سرویس دهندگان اینترنت نیز به دقت قانون گذاری کنند. جیم هود معتقد است که گوگل در تلاش است تا مسئولان ایالت می سی سی پی را از طرح سوالاتی در مورد عملکرد خود باز دارد. با این حال وی افزوده که برای کمک به حل مشکلات فعلی خواستار توقف موقت منازعه حقوقی شده و برای حل مشکل به مذاکره برای یافتن راه حلی صلح آمیز خواهد پرداخت.

وی در ماه اکتبر با تهیه احضاریه ای 79 صفحه ای از گوگل خواسته بود تا اطلاعات خود در مورد نحوه استفاده از این موتور جستجو برای خرید مواد مخدر و دیگر داروهای غیرقانونی، استفاده از هرزه نگاری و ... را ارائه دهد. وی مدعی شده بود که گوگل به عمد با این اقدامات مقابله نمی کند، چون از آنها سود می برد و خواستار پاسخ گوگل تا ماه ژانویه شده بود.

۱۳۹۳/۹/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...