نسخه چاپی

آماده باش ارتش لبنان در آستانه سال نو

نیروهای امنیتی لبنان از چند روز قبل از میلاد مسیح و آغاز سال نو میلادی و همزمان با انتشار اخباری از شكاف‌های امنیتی لبنان با پیشروی داعش در منطقه مرزی قلمون و تلاش این تشكیلات برای كنترل كامل بر نوار شرقی بین لبنان و سوریه، سطح آماده باش خود را افزایش دادند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، نهاد مشنوق وزیر کشور لبنان روز گذشته ریاست نشست امنیتی گسترده‌ای را بر عهده داشت. در این نشست تدابیر امنیتی لازم برای جشن‌های سال نو و کریسمس بررسی شد.

شرکت کنندگان این نشست، طرح‌های امنیتی لازم برای حفظ امنیت لبنان، مقابله شدید با هرگونه شکاف در امنیت کشور و افزایش آمادگی نیروهای امنیتی را در مواقع فوق‌العاده بررسی کردند.

مشنوق، رئیس این نشست هم درباره لزوم حفظ امنیت و آسایش شهروندان در تمامی مناطق به ویژه شهر بزرگ بیروت، فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری و تامین امنیت گردشگران و مسافران خارجی که دوست دارند ایام جشن‌ها را در نقاط مختلف لبنان سپری کنند، صحبت کرد.

پس از شکل گیری درگیری‌هایی میان ارتش آزاد و داعش در منطقه مرزی قلمون و تلاش این گروه تروریستی برای کنترل بر این نوار مرزی، نیروهای امنیتی لبنان در مناطق شرقی این کشور به حالت آماده باش کامل درآمدند.

چندی پیش هم خبرهایی از برنامه‌های مشترک داعش و جبهه النصره برای کنترل مناطق مرزی لبنان – سوریه و به صورت دقیق شهرستان‌های القاع، عرسال و راس بعلبک منتشر شد، این در حالی بود که داعشی‌ها در ماه‌های پیش از آن در بیشتر حملات خود با شکست مواجه شده بودند.

منابع میدانی – منطقه مرزی عرسال، احتمال کنترل کامل داعش بر منطقه شرق لبنان را به دلیل حضور گروه‌های گسترده ارتش آزاد در قلمون بعید دانستند و در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط اعلام کردند: بدون شک داعش بیش از هر زمان دیگری در منطقه مرزی حضور دارد.

ارتش لبنان در ایست‌های ثابت بازرسی خود واقع در ورودی‌های شهر در منطقه جرود استقرار یافته است.

امین حطیط، کارشناس نظامی نزدیک به حزب الله اطلاعات منتشر شده مبنی بر برنامه‌های داعش برای جشن‌های سال نو میلادی را کم اهمیت خواند و آنها را جنگی روانی توصیف کرد که داعش علیه لبنان و لبنانی‌ها با هدف ضربه زدن به اقتصاد لبنان در این ایام به راه انداخته است.

حطیط در ادامه با اشاره به اینکه کنترل داعش بر منطقه شرقی سریتال و برای ورود به شرق عرسال و سپس راس بعلبک در پرونده لبنانی‌های ربوده شده، به این گروه تروریستی قدرتی مضاعف برای ایجاد شکاف امنیتی می‌بخشد،‌ گفت: گرچه اجرای عملیات نظامی برای کنترل منطقه مرزی شرق ممکن است اما این عملیات محکوم به شکست است چرا که ارتش لبنان در تمامی منطقه بسیج شده و نیروهای مقاومت حزب الله و ساکنان این مناطق آماده مقابله با آنها هستند.

۱۳۹۳/۹/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...