نسخه چاپی

مبارزه ویندوز با مجرمان سایبری

به گفته مدیر تحقیقات امنیت جهانی Sophos، میزان آسیب‌پذیری‌های موجود در سیستم‌عامل ویندوز مایكروسافت كه مجرمان سایبری با تكیه بر آن‌ها حملات خود را دنبال می‌كنند، كاهش می‌یابد و هكرها به دنبال كانال‌های جدیدتری خواهند رفت.

به گزارش نما ، به گفته مدیر تحقیقات امنیت جهانی Sophos، میزان آسیب‌پذیری‌های موجود در سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت که مجرمان سایبری با تکیه بر آن‌ها حملات خود را دنبال می‌کنند، کاهش می‌يابد و لذا هکرها به دنبال کانال‌های جدیدتری خواهند رفت.

به گزارش همکاران سیستم، جیمز لاین، مدیر تحقیقات امنیت جهانی Sophos، طی گزارشی با تاکید بر مهم‌ترین تهدیدهای سایبری سال ۲۰۱۵ اين مسئله را توضیح داد و تاکید کرد با توجه به سرمایه‌گذاری‌های گسترده مایکروسافت برای کاهش نقاط آسیب‌پذیر، نوشتن کدهای مخرب برای سیستم‌عامل ویندوز کار بسیار دشواری محسوب می‌شود.

او گفت: باتوجه به این‌که سوءاستفاده امنیتی دشوارتر می‌شود، برخی هکرها ترجیح می‌دهند مسیر فعالیت خود را تغییر دهند و بر روش‌های مهندسی اجتماعی تمرکز داشته باشند. با این اتفاق می‌توانیم شاهد فعالیت گسترده مجرمان سایبری در پلتفرم‌های غیرمایکروسافتی باشیم.

با این وجود لاین هشدار داد که مجرمان سایبری در سال ۲۰۱۵ میلادی بردارهای دیگری را برای حملات خود دنبال می‌کنند که از قابل ملاحظه‌ترین آن‌ها می‌توان به اینترنت اشیا (IoT) اشاره کرد. او گفت که حملات مبتنی بر اینترنت اشیا از مرحله تئوری و مفهومی خارج می‌شود و به عنوان یک تهدید جدی مطرح می‌شود.

از آن‌جایی که کارخانه‌های تولیدکننده دستگاه‌های الکترونیکی مبتنی بر اینترنت اشیا طی سال ۲۰۱۴ میلادی استانداردهای امنیتی لازم را تعریف نکردند، این مسئله می‌تواند در سال آینده مشکلات فراوانی را به وجود آورد.

لاین در این خصوص توصیه کرد: «حمله به این قبیل دستگاه‌ها می‌تواند اثرات گسترده‌ای را در دنیای واقعی برجای بگذارد. صنعت امنیت نیازمند آن است که هرچه سریع‌تر با این مسئله مواجه شود و مشکل پیش‌رو را از میان بردارد».

مدیر تحقیقات امنیت جهانی Sophos همچنین پیش‌بینی کرد که هکرها در سال ۲۰۱۵ میلادی بر سیستم‌های پرداخت موبایلی هم تمرکز زیادی خواهند داشت و از آن‌جایی که حفره‌های امنیتی فراوانی در این سیستم‌ها وجود دارد، این مسئله مشکلات فراوانی ایجاد می‌کند.

۱۳۹۳/۹/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...