نسخه چاپی

مهرداد كفشگری در گفت و گو با نما:

پرسپولیس بزرگ میخواهد نه آدم عقده ای/ كمیته انضباطی باعث شكست‌های پرسپولیس شد

عکس خبري -پرسپوليس بزرگ ميخواهد نه آدم عقده اي/ کميته انضباطي باعث شکست‌هاي پرسپوليس شد

بازیكن پرسپولیس گفت:تصمیمات سخت‌گیرانه كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال كه منجر به محرومیت بازیكنان كلیدی تیم شد و مصدومیت چند مهره با ارزش دیگر باعث شكست‌های متوالی ما در حساس‌ترین دیدارهای فصل شد.

به گزارش نما ،بعد از آنکه پرسپولیسی‌ها موفق شدند دربی را از استقلال ببرند، انتظار می‌رفت در ادامه دیدارهای خود نیز نتایج خوب خود را ادامه دهد اما برخلاف انتظار اهالی فوتبال سرخ‌پوشان پایتخت روند نزولی را طی کردند و در 3 دیدار متوالی خود در لیگ برتر و جام حذفی شکست را به جای پیروزی تقدیم هواداران‌شان کردند. مهرداد کفشگری هافبک پرسپولیسی‌ها پس از آمدن حمید درخشان بازی‌های زیادی را از روی نیمکت تماشا کرد و تنها در چند بازی اخیر برای تیم بازی کرد.

چه عاملی باعث شد که پرسپولیس بدترین روزهای خودش را در سال‌های اخیرتجربه کند؟
ای کاش می‌دانستم چه شده که به این وضع دچار شدیم. تیم در شرایط بدی به سر می‌برد و اصلا معلوم نیست در آینده به کجا می‌خواهیم برویم. سیاسی مدیرعامل تیم در زندان است و در حالی که تیم‌های دیگر در فصل نقل و انتقالات در حال جذب مهره‌های مورد نیازشان هستند ما بلاتکلیفیم.

چرا تیم پرطرفداری چون پرسپولیس باید به این وضع دچار شود؟
باور کنید من هم نمی‌دانم چرا کسی نیست پاسخگوی هواداران پرسپولیس باشد. امیدوار بودیم که در تعطیلات مصدومان تیم برمی‌گردند و با جذب مهره‌های مورد نیاز سرمربی تیم در نیم فصل دوم با قدرت ظاهر می‌شویم. انگار نه انگار که قرار است امسال در جام باشگاه‌ها بازی کنیم.

پرسپولیسی که دربی را دراماتیک برد چرا نتوانست در دیدارهای بعدی هم موفق باشد؟
ما یکی از مهم‌ترین بازی‌های فصل را بردیم. شکست استقلال بیش از اندازه به ما روحیه داد. باور کنید اصلا غرور سراغ بچه‌ها نیامد و تنها باعث شد تا خودمان را بیش از گذشته باور کنیم اما تصمیمات سخت‌گیرانه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال که منجر به محرومیت بازیکنان کلیدی تیم شد و مصدومیت چند مهره با ارزش دیگر باعث شکست‌های متوالی ما در حساس‌ترین دیدارهای فصل شد.

معتقدی خوب بازی کردید و باختید یا نظر دیگری داری؟
ما خوب بازی کردیم اما انتظاری که از بازیکنان اصلی و با تجربه تیم در یک بازی می‌رود را از بازیکنان ذخیره نمی‌توان داشت. آنها تمام تلاش خود را برای موفقیت تیم انجام دادند اما بازدهی مهره‌های تاثیرگذار را نداشتند. با این حال من سعی می‌کنم جنبه منفی این شکست‌ها را نگاه نکنم و با دیدی مثبت به آنها بنگرم. شاید این شکست‌ها لازم بود تا مسئولین پرسپولیس به این نتیجه برسند که بایستی با اضافه کردن چند بازیکن خوب ضعف‌های تیم را پوشش دهند. اگر در این بازی‌ها پیروز می‌شدیم آنها تصور می‌کردند که پرسپولیس نیازی به تقویت ندارد اما حالا به فکر خواهند افتاد تا تیم را بسازند.

با توجه به اینکه وضع مدیرعامل باشگاه هنوز مشخص نشده است در جام باشگاه‌های آسیا پرسپولیس شانسی برای صعود از گروه خودش را دارد؟
این موضوعی است که هر وقت به آن فکر می‌کنم استرس زیادی به سراغم می‌آید. در این بازی‌ها دیگر نام ایران و آبروی کشورمان مطرح است. در گروه سختی قرار گرفته‌ایم و می‌ترسم که خیلی راحت حریفان آسیایی از ما امتیاز بگیرند. ما باید برای مصاف با آنها تیم خیلی کاملی باشیم.
 نیاز به یارگیری داریم اما متاسفانه در یکی از حساس‌ترین مقاطع فصل مدیرعامل باشگاه بالای سر تیم خود نیست و درخشان سرمربی تیم دستش به جایی بند نیست. او نمی‌تواند بدون امضای مدیرعامل با بازیکنی قرارداد ببندد. ما پرسپولیسی‌ها آبروی خود را دوست داریم و امیدوارم هر چه زودتر شرایط باشگاه روبه‌راه شود.

فکر می‌کنی این فصل برای پرسپولیس موثرتر بودی یا فصل پیش؟
پارسال که نتایج بهتری گرفته بودیم همه می‌گفتند که چون سال اول حضورت را در تیم سپری می‌کنی باانگیزه و پرتلاش بازی می‌کنی. امسال که تیم روند نزولی را طی کرده و شرایط مساعدی در جدول ندارد عملکرد بازیکنان ریزبینانه‌تر از گذشته مورد بررسی قرار می‌گیرد. برای من سال اول و دوم حضور در تیم بزرگی چون پرسپولیس فرقی نمی‌کند. در تمام دیدار‌ها با جان و دل به میدان آمدم و بعد از این همان‌گونه برای تیمم بازی خواهم کرد.

با توجه به اینکه توسط علی دایی به پرسپولیس آمدی مشکلی برای کار کردن با حمید درخشان پیدا نکردی؟
من و سایر بازیکنان درک می‌کنیم که فوتبال حرفه‌ای است. دایی در حق من خیلی لطف داشت و همیشه مدیون او هستم اما پرسپولیس جای بچه بازی نیست. نمی‌توانی بگویی چون فلان مربی رفته و فرد دیگری جانشین او شده من در کار مربی می‌گذارم. در تیمی که 30 میلیون هوادار دارد اگر کم کاری کنی و مانع موفقیتش شوی آه یکایک هواداران رهایت نمی‌کند. هیچ‌وقت شرافتم را زیر پایم نخواهم گذاشت.

اما درخشان وقتی آمد تو را نیمکت نشین کرد؟
بله، من 6 تا 7 بازی روی نیمکت بودم اما کوچکترین اعتراضی نکردم. با تمرین بیشتر و تلاشی که از خود نشان دادم جایگاهم را در ترکیب ثابت تیم درخشان پس گرفتم. هیچ‌گاه بی‌خیال نبودم چون می‌دانستم که در تیم بزرگی توپ می‌زنم. پرسپولیس به بازیکن بزرگ نیاز دارد نه کسی که بخواهد در آن عقده گشایی کند. خوشحالم که هیچ‌گاه نسبت به تیمی که دوستش دارم بی تعصب نبودم.

هنوز از پرسپولیس طلبکاری؟
بله، این که اتفاقی عادی است. تا پیش از اینکه سیاسی به زندان برود به صورت هفتگی به ما پولی داده می‌شد اما از آن زمان به بعد دیگر چیزی به ما داده نشد. من از پارسال هم طلبکارم و برای امسالم نیز پول آنچنانی نگرفتم. البته حقم دارند. پولی نیست که با بازیکنان تصفیه کنند و متاسفانه شرایط اصلا مساعد نیست. هدایتی می‌گفت که پرسپولیس را دوست دارم و حاضرم برایش خرج کنم. او لطف دارد اما در باشگاه بزرگی چون پرسپولیس کسی نمی‌تواند بی دلیل کمک مالی کند. درسته که خیلی طلبکارم اما نام باشگاه و موفقیتش برایم مهم‌تر است.

چرا پرسپولیس ملی‌پوش آنچنانی در تیم‌ملی ندارد؟
فوتبال سلیقه‌ای است. نظر کی‌روش در مدتی که هدایت تیم ملی را بر عهده داشته این بوده که از پرسپولیس نفرات کمتری را دعوت کند اما این دلیل نمی‌شود که بازیکنان پرسپولیس قابلیت‌های بالایی ندارند. تاکتیکی که کی‌روش برای تیمش در نظر دارد به گونه‌ای بوده که از تیم ما بازیکن کمتری دعوت کند.

چقدر امیدواری که روزی به تیم ملی برسی؟
همانطور که تلاش کردم و توانستم دوباره به ترکیب اصلی پرسپولیس بازگردم سعی خواهم کرد که کی‌روش را متقاعد کنم تا مرا به تیم ملی فرا بخواند. امیدوارم تیم ملی با کاپ قهرمانی جام ملت‌ها به ایران بازگردد.

۱۳۹۳/۱۰/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...