نسخه چاپی

حماسه‌های بزرگ ثبت نشده

سیدباقر پیشنمازی

به مركبي براي "جنود جهل" تبديل شده بودند و در ظلمتكده گمراهي بر يكديگر سبقت مي‌گرفتند. سرمست از مي و فساد و فحشا و شرك و خرافه(1) و قتل و غارت و زنده به گور كردن كودكان بر پيكر بي‌جان عقل و انديشه، پاي مي‌كوبيدند، چون "ابوجهل" راهبريشان مي‌كرد و "ابوسفيان" نماد تمدنشان بود!. خداوند رحمان، پيامبر رحمتش را بر آنان مبعوث كرد و با وحي، پشتيباني نمود تا نماد تمدنشان گردد و راهبريشان كند شايد از ظلمت جهل و شرك، به نور ايمان و هدايت در آيند. واز ذلت "پرچمداري جاهليت" به آبرومندي ميزباني قرآن و عترت، اعتلا يابند تا در تاريخ ثبت گردد.

پس از رحلت نبي مكرم اسلام صلي الله عليه و آله و فاصله گرفتن مصيبت‌ديدگان شكست‌خورده جنگ بدر، از عمل به وصيت پيامبر(ص) و امامت منصوب از جانب خدا، عده اي حرکت قهقرائي راآغاز کردند(همان‌گونه كه در آيه 144 سوره آل عمران احتمال آن پيش‌بيني شده بود) ظهور فرصت‌طلبان و هواي نفس دنياطلبان و
اختلاف افكني در جامعه مسلمانان موجب ضعف و سستي مردم و كم‌رنگ شدن دين و معنويت گرديد. سخنان سخيف و حرف‌هاي بيهوده خيانتكاران مردم را از دشمنان اصلي غافل و به رودررويي و تقابل داخلي فرا مي‌خواند و فتنه‌هاي پي در پي هر كدام گسل جديدي در پيكره جامعه اسلامي ايجاد مي‌كرد. از دل همين فتنه‌ها خوارج متولد شدند تا با سازماندهي "ساده ‌لوح‌ها" و "احمق‌ها" و البته با شعارهايي فريبنده و منافقانه جبهه جديدي عليه نظام امامت و ولايت مسلمين باز كنند و خاطر كفار و مشركين را آسوده سازند.

اين‌گونه "جاهليت جديد" شكل گرفت و ياران خود را پيدا كرد و به تدريج زمينه براي فاجعه عاشورا فراهم گرديد تا مصيبت‌ديدگان بدر و حنين و خيبر، اين‌بار از درون جامعه اسلامي و با ظاهر اسلامي از پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و خاندان مطهرش انتقام بگيرند.

اگر غم و اندوهي در سالگرد ارتحال نبي مكرم اسلام(ص) و امام حسن مجتبي(ع) و امام رضا(ع) بيان مي‌شود و محافلي براي ذكر مصائب اهل بيت عليهم‌السلام برگزار مي‌گردد بيشتر اندوه ناديده گرفته شدن جهاد و فداكاري و دلسوزي آنان براي هدايت مردم است و اينكه عده‌اي بعد از رحلت و شهادت آنان به جاهليت بازگشتند.

امروز اگر چه شاهد ظهور دوباره "ابوجهل" در حجاز هستيم و بت‌هاي آمريكايي و صهيونيستي در كاخ‌ فتنه‌انگيزي آنها رفت و آمد دارند، و اگر ثروت مسلمانان را به گلوله و خنجر تبديل مي‌كنند و قتل عام و جنايت و كودك‌كشي و زنده به گور كردن آشكار و در حفره آتش انداختن به جرم ايمان و اسلام را پيشه خود ساخته‌اند اما در جبهه مقاومت اسلامي به بركت نظام امامت و ولايت و تسليم در برابر خداوند شاهد صلابت و پايداري و موفقيت‌‌هاي روزافزون هستيم.

بسياري از ملت‌هاي مسلمان كه تحت تاثير شعارهاي دروغين وهابيت تصوير مثبتي از آنان داشتند، به ماهيت صهيونيستي و آمريكايي آنان پي برد ند. وهابيت آبرو از دست داده از جنايات و آدمكشي‌ها و قتل عام‌هاي ناجوانمردانه نسبت به مردم بي‌گناه و غيرنظامي و زنان و سالمندان و كودكان بي‌دفاع به دست خوارج دست‌پرورده خود، نتايج معكوسي به دست آورد.

امروز كشورهاي جبهه مقاومت و محور اصلي آن، محبوب‌تر و آبرومندتر از سال‌هاي قبل و نماينده تام‌الاختيار آمريكا و اسرائيل در منطقه خليج فارس، بي‌آبروتر و بي‌حيثيت‌تر از هر وقت ديگر شده‌اند.

"خائن‌الحرمين" كه پاي بر لب گور دارد فلاكت‌زده و درمانده از شكست پي در پي سياست‌هايش در منطقه، به حربه اقتصادي و پايين آوردن قيمت نفت براي فشار بر ملت ايران و نظام جمهوري اسلامي روي آورده است.مزدور حلقه به گوشي كه در اوج مظلوميت مسلمانان غزه نه تنها از سلاح نفت عليه آمريكا و رژيم صهيونيستي استفاده نكرد كه در برابر جنايت بي‌رحمانه آنان سكوت و حمايت كرد.

علي‌رغم همه تلاش‌هاي مذبوحانه‌اي كه شيطان بزرگ و شياطين وابسته منطقه‌اي عليه اسلام و مسلمانان به كار گرفته‌اند گردش حوادث و حركت تاريخ به زيان آنها رقم مي‌خورد.

ـ شكست مفتضحانه آمريكا و هم‌پيمانانش براي صدور بحران و براندازي در كشورهاي جبهه مقاومت

ـ قيام و مقاومت مسلمانان بحرين و يمن عليه حاكمان وابسته به غرب

ـ درماندگي ارتش پرادعا و تا بن دندان مسلح صهيونيستي از در هم شكستن مقاومت شهر كوچكي مثل غزه كه سال‌ها در محاصره بوده است و پيروزي جبهه مقاومت

ـ آغاز مسلح شدن كرانه باختري فلسطين

ـ افتادن نقاب از چهره كريه وهابيت و پيمان امنيتي آنان با سازمان صهيونيستي موساد

ـ گسترش اعتراضات مردم در شهرهاي مختلف آمريكا و اروپا

ـ‌ افول هيمنه ابرقدرتي و تنزل آمريكا در حد ايجاد ائتلاف منطقه‌اي براي مقابله (هر چند نمايشي) با طغيان يك گروهك تروريستي دست‌پرورده خود

ـ شكوه و عظمت بي‌نظير حماسه‌آفريني مسلمانان 60 كشور جهان در مراسم 20ميليوني اربعين حضرت اباعبدالله الحسين عليه‌السلام

همه و همه حكايت از آغاز شكل‌گيري گسل‌هاي بزرگ در جبهه باطل دارد، كه به تعبير قرآن كريم إن الباطل كان زهوقا. باطل نابودشدني است(سوره اسراءآيه81)و از سويي ديگر استحكام و اقتدار روزافزون جبهه مقاومت اسلامي را نويد مي‌دهد و فراهم‌شدن تدريجي زمينه براي تحقق وعده الهي كه در آيه 9 سوره صف آمده است:

هوالذي أرسل رسوله بالهدي و دين الحق ليظهره علي الدين كله و لو كره المشركون

اوست خدايي كه پيامبرش را با هدايت و آيين بر حق فرستاد تا بر همه اديان پيروز گرداند هر چند مشركان را خوش نيايد.

دهه آخر ماه صفر از حماسه بزرگ اربعين حسيني عليه‌السلام تا سالروز ارتحال شخصيت بي‌نظيري كه امروز بيش از هر روز ديگر به عنوان نماد عظمت اسلام و همبستگي مسلمانان شناخته مي‌شود، و گراميداشت سالگرد هجرت نبي مكرم صلي الله عليه و‌ آله در پايان ماه صفر جلوه‌ گاه مجد و اقتدار مسلمانان است.

مناسبت‌هاي ياد شده و سالروز شهادت امام حسن مجتبي عليه‌السلام و امام رضا عليه‌السلام فرصت مغتنمي است تا در محافل ديني و رسانه‌ها تاريخ اسلام ، فرازوفرودها، فتنه انگيزي ها
و حوادث عبرت‌آميز آن و همچنين سيره پيامبراكرم(ص) و ائمه معصومين(ع) بازخواني شود و بصيرت‌افزايي صورت گيرد تا مجالي براي دشمنان درجهت تحريف حقايق و ترسيم بيراهه‌ها و احياي فتنه‌گران و ايجاد اختلاف و شكاف بين مسلمانان، فراهم نشود و حركت قهقرايي جاهلي كه بعد از رحلت پيامبراكرم(ص) اتفاق افتاد تكرار نگردد.

اما يك تذكر: اگر اجتماع بي‌نظيري شبيه حماسه بزرگ اربعين را دشمنان ما در اختيار داشتند چگونه پوشش خبري و رسانه‌اي مي‌دادند؟ چرا در اين زمينه كوتاهي صورت مي‌گيرد؟ نه فقط امسال حتي در سال‌هاي گذشته!. دريغ از تصاويري كه انبوه جمعيت در حركت در مسير نجف و كربلا را پوشش داده باشد و در همان روزهاي حادثه در بخش‌هاي خبري پخش شده باشد.

در بخش‌هاي خبري رسانه ملي ، هرگز تصوير 10 - 15 - 20 ميليون جمعيت که درسال جاري وسالهاي گذشته اعلام شده بود ارائه نشد! فقط در بيان گويندگان خبر يا نوشتار جرايداين آمارمطرح بود اين يك كوتاهي و غفلت غيرقابل گذشت است. براي تهيه تصاوير از ارتفاع و در حال حركت، تنها يك راه وجود ندارد كه بهانه‌هايي براي آن اعلام شود. راه‌هاي متعددي وجود دارد كه متاسفانه حتي شاهد 10 درصد اين جمعيت در يك نماي واحد نبود يم.
مستند سازي‌هاي اجمالي هم که انجام شده است هيچ وقت نمي‌تواند جاي خالي تصاوير جامع دربخش هاي خبري را پر كند.

افسوس از فرصت‌هاي از دست رفته و حماسه‌هاي بزرگ ثبت نشده که مي توانست افکارعمومي تعدادبيشتري ازملتهاي حقيقت جوي جهان راتحت تاثيرقراردهد .

پي نوشت:

1ـ اگر گاو ماده آب نمي‌نوشيد گاو نر را كتك مي‌زدند. اگر شتر ماده بيمار مي‌شد شتر نر را داغ مي‌زدند. اگر وارد روستايي مي‌شدند از ترس ديو بر سر دروازه روستا
مي ايستادندو 10 بار صداي الاغ در مي‌آوردند.(از كتاب فروغ ابديت آيت ا... جعفر سبحاني)

۱۳۹۳/۱۰/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...