نسخه چاپی

15 زخمی در 5 حادثه جاده‌ای آذربایجان‌غربی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی گفت: از عصر سه‌شنبه طی پنج تصادف جاده‌ای در آذربایجان‌غربی 15 نفر زخمی و به منظور درمان به مراكز درمانی اعزام شدند.

به گزارش نما، جابر ثوابی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: تصادف نخست در محور کمربندی سلماس ـ طسوج رخ داد که تعداد سه نفر مجروح و روانه بیمارستان شدند.

وی با بیان مکان دقیق وقوع این حادثه جاده‌ای افزود: این تصادف مربوط به واژگونی یک دستگاه سواری پیکان وانت در 25 کیلومتری پایگاه امداد به طرف طسوج رخ داد که خسارت مالی بسیاری بر جای گذاشت.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی به حادثه دوم واقع در جاده سلماس که یکی از مناطق حادثه‌خیز استان محسوب می‌شود، اشاره کرد و گفت: بر اثر واژگونی یک دستگاه سواری پژو در محور سلماس به خوی و 9 کیلومتری پایگاه به طرف خوی چهار نفر به شدت زخمی شدند که به منظور درمان به مراکز درمانی اعزام شدند.

ثوابی با بیان اینکه مهم‌ترین علت حادثه عدم توجه به جاده و علائم راهنمایی و رانندگی است، افزود: رانندگان لازم است توصیه‌های راهنمایی و رانندگی را جدی گرفته و به رعایت قوانین توجه بیشتری داشته باشند.

وی به حادثه سوم اشاره کرد و گفت: در پی اطلاع مردم مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پژو 405 در محور پیرانشهر به سه‌راهی جلدیان و 5 کیلومتری پایگاه به طرف نقده رسیدگی به موضوع در جریان کار نیروهای امدادی قرار گرفت، در این حادثه چهار نفر زخمی شدند که توسط نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی به آنها امدادرسانی شد.

این مسئول با بیان اینکه در یک روز چندین فقره تصادف در جاده‌های آذربایجان غربی رخ داد، تصریح کرد: در پی گزارشات واصله از مردم مبنی بر واژگونی یک دستگاه سواری تویوتا در مهاباد نیروهای امدادی به محل اعزام و نسبت به امدادرسانی اقدام کردند.

وی با بیان محل دقیق این حادثه اظهار داشت: این تصادف در محور مهاباد به سردشت و 11 کیلومتری پایگاه به سمت سردشت رخ داد که موجب زخمی شدن یک نفر شد.

ثوابی بی احتیاطی رانندگان در هنگام رانندگی را مهم‌ترین علت بروز بسیاری از حوادث اعلام کرد و گفت: بر اثر قیچی کردن یک دستگاه نفت‌کش در محور تکاب به مائین‌بلاغ یک نفر به شدت مجروح و برای درمان به مراکز درمانی اعزام شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی گفت: این حادثه ناگوار در محور تکاب به شاهین دژ و 20 کیلومتری پایگاه به سمت تکاب رخ داد که با حضور نیروهای امدادی در محل حادثه این فرد نجات پیدا کرد.

وی با ارائه توصیه‌های ایمنی به رانندگان تصریح کرد: با بارش برف و باران و لغزنده بودن جاده‌های آذربایجان غربی رانندگان در هنگام رانندگی از کمربند ایمنی استفاده کرده، به علائم راهنمایی و رانندگی توجه کرده، لباس و پتوی گرم به همراه داشته و حدالامکان از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

۱۳۹۳/۱۰/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...