نسخه چاپی

132سال حبس برای 8 متهم فیس‌بوكی

محكومیت ۸ جوانی كه پیشتر به اتهاماتی همچون اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مقدسات از طریق فیس‌بوك، به ۱۲۷ سال حبس محكوم شده بودند، به ۱۳۲ سال حبس افزایش یافت.

به گزارش نما، شیما قوشه وکیل مدافع دو نفر از متهمان این پرونده در گفت‌و‌گو با تسنیم با اعلام این خبر اظهار داشت: متهمان این پرونده پیشتر از سوی شعبه 28 دادگاه انقلاب تحت عناوین اتهامی یاد شده در مجموع به 127 سال حبس محکوم شده بودند که پرونده با اعتراض متهمان به شعبه 54 دادگاه تجدید نظر ارجاع شد.

وی اضافه کرد: شعبه تجدید نظر در بررسی‌های خود متوجه شد اتهام توهین به مقدسات در خصوص یکی از متهمان پرونده تعیین تکلیف نشده یعنی دادگاه بدوی در این خصوص حکم برائت یا مجرمیت نداده است بنابراین پرونده با ایراد شعبه تجدید نظر به شعبه بدوی صادر کننده رأی بازگشت.

قوشه یادآور شد: در نهایت، شعبه 28 دادگاه انقلاب اسلامی تهران روز شنبه هفته جاری حکم خود را در این باره ابلاغ کرد و محکومیت متهم را 5 سال افزایش داد.

وکیل مدافع دو نفر از متهمان این پرونده یادآور شد: پس از صدور رای از سوی شعبه 28، پرونده برای تصمیم گیری در مرجع تجدید نظر دوباره به شعبه 54 دادگاه تجدید نظر استان باز می‌گردد.

به گفته قوشه، اتهام توهین به مقدسات در مورد دو متهم دیگر این پرونده همچنان تعین تکلیف نشده و دادگاه حکم به برائت یا مجرمیت نداده است.

وی افزود: اتهامات توهین به مقدسات، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام در بین هشت متهم این پرونده مشترک است. برخی از متهمان نیز علاوه بر موارد یاد شده به توهین به سران قوا، توهین به رهبری و نگهداری سی دی‌های مبتذل متهم هستند.

این افراد تعدادی صفحه در فیس بوک را مدیریت می کردند که از تیر ماه سال 92 مورد پیگرد قرار ثارالله قرار گرفتند و با حکم دادستانی، دستگیر و بازداشت شدند.

پرونده متهمان در شعبه ششم بازپرسی دادسرای شهید مقدس ( دادسرای اوین) مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست، پرونده 27 بهمن ماه سال گذشته برای رسیدگی به شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه ارجاع شد.

متهمان این پرونده از شهرهای مختلف و پرونده آنها حدود 11 جلد است. نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان 25 فروردین ماه برگزار و بعد از چند جلسه رسیدگی، حکم دادگاه نهم اردیبهشت ماه صادر شد.

متهمان این پرونده پیشتر به ترتیب به 21، 20، 19، 18، 16، 14، 11 و 8 سال حبس محکوم شده بودند.

۱۳۹۳/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...