نسخه چاپی

تاجر معروف انگلیسی دستگیر شد

اعضای باند كلاهبرداران میلیاردی و جاعلان اسناد دولتی انگلیس دستگیر شدند.

به گزارش نما به نقل از ایران، سردسته این باند یک تاجر ثروتمند به نام «عقیل‌خان» بود که به عنوان یک سرمایه‌گذار در چند شرکت بیمه و بانک نفوذ کرده بود و با شکار افراد ورشکسته با همکاری اعضای گروهش پول‌های میلیاردی به جیب می‌زد.


این کلاهبردار که با جعل اسناد بانکی و دست بردن در مدارک بیمه‌ای به اهدافش می‌رسید، در باند خود از برادر و دو دوست نزدیکش استفاده می‌کرد. اعضای این باند هر یک به عنوان مسئول بخشی از کار فعالیت داشتند و در طول سال‌ها حتی کوچک‌ترین سرنخی از کلاهبرداری‌های خود بر جای نگذاشته بودند.


عقیل خان که با این کلاهبرداری‌های میلیاردی املاک و خودروهای بسیاری را به دست آورده پس از دستگیری به اتهام جعل اسناد، پولشویی و منحرف کردن روند دادرسی به شش سال زندان محکوم شد. برادر او، انورخان که مسئول هماهنگی و توزیع پول در حساب‌های متعدد بانکی بود به شش ماه حبس تعلیقی و عجیب‌خان عضو دیگر باند نیز به همین مجازات محکوم شدند.


معاون عقیل‌خان، مردی به نام محمد بود که پلیس در بررسی خانه او 100 هزار پوند پول نقد آلوده به موادمخدر پیدا کرد. این مرد تنها به اتهام همدستی با این گروه کلاهبردار به دو و نیم سال حبس محکوم شده است.


عقیل‌خان یکی از موفق‌ترین تاجران انگلیس به‌شمار می‌آمد.

۱۳۹۳/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...