نسخه چاپی

روحانی: تورم را به ۱۸ درصد رساندیم

رئیس جمهور با بیان اینكه در ابتدای آغاز فعالیت دولت یازدهم ما شاهد تورم بالای ۴۰ درصد بودیم، گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده و با گذشت ۱۶ ماه از عمر دولت توانسته ایم تورم را به ۱۸درصد برسانیم.

به گزارش نما به نقل از مهر، حجت الاسلام حسن روحانی با حضور در ورزشگاه آزادی بیرجند و در جمع مردم اظهار داشت: امیدوارم همه ما بتوانیم در این ماه که ماه ولادت و وحدت بوده از برکاتش بهره مند شویم و استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بنده در سفر چند ماه گذشته خود به خراسان رضوی خبر خروج از رکود کشور را به مردم اعلام کرده ام، افزود: ما از آغاز این دولت با دو معضل بزرگ تورم و رکود مواجه بودیم و لازم بود که این دو مشکل را از پیش پای مردم برداریم.

رئیس قوه مجریه با اشاره به مسئله تورم ادامه داد: از ابتدای آغاز فعالیت دولت یازدهم تورم بالای ۴۰ درصد بود که در این میان لازم بود با کمک مردم و با همت مسئولان قدم به قدم تورم را کاهش دهیم که در ادامه همین مسیر با گذشت ۱۶ ماه از عمر دولت یازدهم توانستیم با تدابیر اندیشیده شده و اقدامات انجام شده تورم را به ۱۸.۱۷ درصد برسانیم.

روحانی با اشاره به مسئله رکود به عنوان دومین معضلی که دولت یازدهم با آن روبرو بود، تاکید کرد: در سالهای گذشته رشد اقتصادی ما منفی بوده یعنی نه تنها حرکتی رو به جلو نداشتیم بلکه پس رفت نیز داشتیم.

وی افزود: طبق اعلام رسمی بانک مرکزی میزان رشد اقتصادی ما در سه ماه نخست سال جاری نسبت به سه ماهه سال گذشته حدود ۴ درصد بوده است در حالیکه ما دو سال گذشته را با رشد منفی سپری کردیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما در سه ماه ابتدای سال جاری دارای رشد اقتصادی بودیم که به معنای خارج شدن از رکود و آغاز رونق و شکوفایی و حرکت رو به جلو بود و امروز افتخار داریم در خراسان جنوبی به ملت ایران اعلام کنیم که با توجه به آمار شب گذشته بانک مرکزی در سه ماه دوم سال جاری نیز رشد اقتصادی ما مثبت بوده است.

روحانی ادامه داد: ما مجموعا در ۶ ماه ابتدای سال دارای رشد اقتصادی ۴ درصد بودیم این در حالی است که رشد اقتصادی ما در سال ۹۱ منفی ۶.۸ درصد و در سال ۹۲ کمتر از منفی ۲ درصد بوده است.

وی گفت: وقتی کشوری ۶ ماه را با رشد اقتصادی سپری می کند به معنای آغاز رونق اقتصادی خواهد بود که ما نیز آن را محقق کردیم.

رئیس جمهور با اشاره به بودجه سال جاری کشور بیان کرد: ما تاکنون توانسته ایم ۹۴ درصد از بودجه کشور را محقق کنیم و ۲۲ هزار میلیارد تومان را به حوزه عمرانی اختصاص دهیم که این اقدام نسبت به سالهای گذشته بی سابقه و بی نظیر بود.

روحانی با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در جهت افزایش تولید نفت و گاز اظهار داشت: تا پایان سال نیز تولید گاز ما روزانه به ۱۰۰ میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت.

۱۳۹۳/۱۰/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...