نسخه چاپی

این كلاهبردار وام می دهد+عكس

عکس خبري -اين کلاهبردار وام مي دهد+عکس

شكایت دو زن از مجرم سابقه دار، راز نقشه مرد شیاد برای كلاهبرداری میلیونی از دهها نفر به بهانه پرداخت وام را فاش كرد.

به گزارش مهر، یکم اسفند سال گذشته زنی با مراجعه به کلانتری 117 جوادیه راه آهن با طرح شکایتی گفت: حدود یک سال پیش اقدام به خرید یک دستگاه خودرو پراید با شرایط اقساطی ماهیانه 300 هزار تومان و پرداخت اولیه مبلغ 4 میلیون تومان از فردی به نام "محمد . ر" کرده اما پس از گذشت یک سال از زمان پرداخت اقساط و با وجود تسویه کامل ، وی از انتقال سند مالکیت خودرو خودداری و از آن زمان نیز دیگر از وی اطلاعی ندارم.

در تحقیقات اولیه صورت گرفته از سوی ماموران کلانتری 117 جوادیه راه آهن مشخص شد که خودرو متعلق به زنی است که محمد . ر حدود یک سال پیش اقدام به اجاره آن، در ازای پرداخت ماهیانه 300 هزار تومان، کرده است.با شناسایی مالک حقیقی خودرو و انجام تحقیقات، مأموران اطلاع پیدا کردند که محمد . ر پس از تنظیم قرارداد اجاره خودرو، در چند ماه اولیه اقدام به پرداخت اجاره به مالک خودرو کرده اما پس از گذشت مدت کوتاهی از دادن اجاره خودرو خودداری و ناپدید شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 16 تهران، پرونده با موضوع کلاهبرداری تشکیل و برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان در اولین مرحله از تحقیقات خود با انجام چهره نگاری و بهره گیری از بانک مجرمان سابقه دار موفق به شناسایی مجرم سابقه دار به نام "محمد . ر" 52 ساله شدند که پیش از این نیز به اتهام صدور چک های بلامحل و کلاهبرداری دستگیر و روانه زندان شده بود. با شناسایی هویت دقیق متهم، کارآگاهان با بهره گیری از اطلاعات به دست آمده از سوابق متهم و همچنین انجام تحقیقات پلیسی دریافتند که متهم از اوایل سال جاری اقدام به تأسیس دفتر اعطای وام در یک واحد مسکونی استیجاری واقع در یک مجتمع مسکونی در فلکه سوم تهرانپارس کرده است.

با شناسایی محل دقیق دفتر ، کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی با مراجعه به این محل و انجام تحقیقات میدانی دقیق متوجه شدند که هیچگونه ثبت قانونی در خصوص فعالیت دفتر پرداخت وام صورت نگرفته و متهم از طریق انتشار مکرر آگهی در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار، با طرح ادعای پرداخت وام قصد داشته تا پس از مدتی از این محل متواری شود که با حضور کارآگاهان پایگاه هفتم در محل دفتر، غافلگیر و 27 اردیبهشت دستگیر شد.



با دستگیری متهم و با بهره گیری از اوراق و مدارک شناسایی کشف شده متعلق به افراد غیر از داخل دفتر ، کارآگاهان موفق به شناسایی دهها نفری شدند که متهم به بهانه اعطای وام به آنها در کمترین زمان ممکن اقدام به دریافت مبالغ مختلفی از 500 هزار تومان به بالا و همچنین گرفتن چک های متعدد تحت عنوان چک های ضمانت از آنها کرده بود. با شناسایی این افراد و انجام تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم پس از تنظیم قرارداد اعطای وام و با استفاده از چک های دریافتی از افراد مختلف، با نشان دادن چک های افراد متقاضی دریافت وام به افراد دیگر اینگونه نشان داده که چک ها متعلق به شرکت یا افرادی است که وی در حال تنظیم قرارداد با آنها در زمینه سرمایه گذاری در زمینه اعطای تسهیلات وام می باشد و به این شیوه و شگرد قصد داشته تا با خرید زمان و انجام فعالیت چند ماهه و دریافت مبلغ قابل توجهی از افراد، از این محل نیز متواری شود.

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکر استقامتی - رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ - با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم در خصوص فروش غیرقانونی خودرو پراید و به دلایل و مدارک بدست آمده در خصوص فعالیت غیرقانونی متهم در زمینه اعطای وام و احتمال افزایش دیگر جرایم ارتکابی و مالباختگانی که به شیوه و شگردهای مختلف متهم اقدام به دریافت وجوه نقد و کلاهبرداری از آنها کرده باشند ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی قاضی پرونده صادر شده است. به همین خاطر از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی متهم شدند دعوت می شود تا برای طرح شکایت خود به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان پانزده خرداد ـ جنب کلانتری 113 بازار مراجعه کنند.

۱۳۹۱/۳/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...