نسخه چاپی

خالق اولین كنترل تلویزیون + تصاویر

خالق اولین كنترل تلویزیون شركت آمریكایی زنیت (Zenith) بود، منتها این ریموت از نوع سیم‌دار بود. شركت زنیت كه مقرش در ایالت ایلینویز بود در سال ۱۹۹۹ به صورت كامل به تملك كمپانی ال‌جی الكترونیكس در آمد. در سال ۱۹۵۰ بود كه زنیت دستگاهی به نام Lazy Bones را كه كنترلی بود كه با یك سیم بلند به تلویزیون متصل می‌شد را عرضه كرد.

به گزارش نما به نقل از "جوان وتاریخ" ، جالب است که تا قبل از اختراع اولین دستگاه ریموت کنترل تلویزیون، افراد مجبور بودند تا موقعی که حال دل کندن از جای خود را پیدا نکرده‌اند به تماشای یک برنامه یا تصویر بنشینند. این حس تنبلی به نوعی هنوز هم با وجود ریموت‌های پیشرفته، در بین انسان‌ها وجود دارد، طوری که اگر باتری کنترل‌مان تمام شود قید عوض کردن کانال‌ها را می‌زنیم!

266228_191.jpg

خالق اولین کنترل تلویزیون شرکت آمریکایی زنیت (Zenith) بود، منتها این ریموت از نوع سیم‌دار بود. شرکت زنیت که مقرش در ایالت ایلینویز بود در سال ۱۹۹۹ به صورت کامل به تملک کمپانی ال‌جی الکترونیکس در آمد. در سال ۱۹۵۰ بود که زنیت دستگاهی به نام Lazy Bones را که کنترلی بود که با یک سیم بلند به تلویزیون متصل می‌شد را عرضه کرد. اما بعدها ثابت شد که استفاده از این سیم نه تنها خطرناک است بلکه از لحاظ بصری هم زیبا نیست.

از این رو در سال ۱۹۵۵ آقای Eugene J. Polley که در جوانی به عنوان یک انباردار طی دوران رکود آمریکا در شرکت زنیت استخدام شده بود نخستین ریموت کنترل تلویزیون بدون سیم را اختراع کرد. وی بعدها مهندس شد و ۴۷ سال در زنیت فعالیت کرد. از او ۱۸ اختراع ثبت‌شده باقی مانده است.

266229_273.jpg

ریموت کنترل بدون سیمی که پُلی اختراع کرد Flash Matic نام داشت. این وسیله در حقیقت تفنگ پرتاب اشعه بود. به منظور دریافت سیگنال‌های ارسالی این تفنگ، در چهار گوشه تلویزیون چهار گیرنده نصب می‌شد؛ دو گیرنده بالایی سیگنال مربوط به عوض کردن کانال‌ها را دریافت می‌کردند و دو تای پایینی سیگنال‌های قطع صدا و خاموش کردن دستگاه. این دستگاه ۱۰۰ دلار به قیمت پایه تلویزیون اضافه می‌کرد.
اگرچه خیلی‌ها او را به خاطر این اختراعش ستوده‌اند و به وی لقب مرد قرن را داده‌اند، اما عده‌ای بر این باورند که این مرد به گسترش چاقی کمک کرد!
آقای پُلی به تازگی در ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ (۲۰ مه ۲۰۱۲) در سن ۹۶ سالگی در گذشت.

۱۳۹۳/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...