نسخه چاپی

كمك ده میلیاردی امیر قطر به اسرائیل

امیر قطر با خرید منزل متعلق به یك جمعیت صهیونیستی در پاریس، 2.5 میلیون یورو (بیش از ده میلیارد تومان) به سازمان كهنه سربازان اسرائیلی، كمك مالی كرد.

به گزارش نما به نقل از العالم، "تمیم بن حمد آل ثانی" امیر قطر،"عبدالرحمن محمد جابر آل ثانی" را به عنوان فرستاده ویژه به پاریس پایتخت فرانسه اعزام کرد، تا منزلی در منطقه اعیان نشین 8، را که از املاک صندوق اسرائیلیِ رسیدگی به تفنگدارانِ معلول یا آسیب دیدگان از جنگ است، به قیمت 2.5 میلیون یورو بخرد؛ اقدامیکه پایگاه اینترنتی صهیونیستی "والا" آن را به مثابه ارائه کمک مالی "پیش بینی نشده" به سازمان "کهنه سربازان اسرائیل" دانست.

به نوشته پایگاه اینترنتی فلسطینی ِ الحیاة، پایگاه خبری صهیونیستی والا، در گزارشی تحت عنوان "امیر قطر، این گونه 2.5 میلیون یورو به جمعیت کهنه سربازان و معلولان اسرائیلی کمک کرد" نوشت: قرارداد خرید منزل پس از آن منعقد شد که امیر قطر، اصرار داشت این منزل را به هر قیمت ممکن بخرد. به همین سبب قیمتی که برای خرید منزل پرداخت شد، بیش از قیمت اصلی آن بود و پس از آن که مبلغ، به حساب جمعیت کهنه سربازان واریز شد، ارتش (اسرائیل) خانه را تحویل داد.


ماجرای ملک منطقه 8 در پاریس

ماجرای این ملک، به زنی یهودی به نام سوزان دویسی مربوط می شود که در سال 2003 بیوه شد و تنها فرزندش نیز مُرد. سوزان، در سال 2011 مُرد و پیش از مرگ، با نوشتن وصیت نامه ای، منزلش را برای جمعیت کهنه سربازان و معلولان اسرائیل، به ارث گذاشت. ارتش اسرائیل پس از مرگ سوزان، وکیلی ویژه به فرانسه گسیل کرد تا از دولت فرانسه، امتیاز معافیت از مالیات بگیرد و وکیل نیز ماموریت خود را با موفقیت انجام داد.

ملکی برای فروش

پایگاه اینترنتی صهیونیستی در ادامه ماجرای کمک مالی هنگفت امیر قطر به اسرائیل، نوشت: پس از مرحله انتقال مالکیت این آپارتمان در شهر "نورها"، مرحله دوم در دستور کار قرار گرفت که گذاشتن خانه برای فروش بود. کارشناس محلی پاریس، برای قیمت گذاری به خانه آمد و ارزش آن را دو میلیون یورو برآورد کرد. اسرائیل، پیشنهادی بهتر از مبلغ تعیین شده، بالغ بر 2.1 میلیون یورو دریافت کرد، ناگهان پیشنهاد ِ پیش بینی نشدۀ قطر مطرح شد و عبدالرحمن آل ثانی به پاریس آمد و تصمیم گرفت ملک را به مبلغ 2.5 میلیون یورو (به علاوه هزینه کمیسیونی که به دلال فرانسوی پرداخت خواهد شد)، خریداری کند.

حیرت اسرائیل

پایگاه اینترنتی والا اعتراف می کند که "اسرائیل"، از اصرار قطر شگفت زده شده، تا جایی که نماینده خاندان حاکم در قطر، در توجیه علت پرداخت این مبلغ هنگفت به "کهنه سربازان و معلولان اسرائیلی" گفت که یکی از دختران خاندان حاکم، برای تحصیل در دانشگاه "سوربون" به پاریس خواهد آمد.

پایگاه اینترنتی صهیونیستی، با تاکید بر این که این قرارداد بسیار حساس بود، خاطر نشان کرد که قرارداد در شرایطی کاملا محرمانه امضا شده است.

۱۳۹۳/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...