نسخه چاپی

تحصیل 13 میلیون دانش‌آموز در ‌100 هزار مدرسه

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز بیش از 13 میلیون دانش‌آموز در بیش از 100 هزار مدرسه مشغول تحصیل هستند و بیش از یك میلیون معلم وظیفه تعلیم و تربیت آنان را برعهده دارند.

به گزارش نما به نقل از فارس، علی اصغر فانی عصر دیروز در بازدید از سربیشه و در جمع مردم این شهرستان اظهار کرد: در دولت یازدهم رشد اقتصادی از منفی به رشد چهار درصدی در شش ماهه نخست سال جاری رسیده است و در مجموع می‌توان گفت رشد اقتصادی بیش از 10 درصد بوده است.

وی از دولت یازدهم به عنوان دولت راستگویان یاد کرد و ادامه داد: دولت یازدهم بر اساس واقعیت‌ها تصمیم می‌گیرد و قولی نمی‌دهد که نتواند به آن عمل کند و بیمارستانی را به سه مرتبه افتتاح کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی، راهبرد و استراتژی اصلی آموزش و پرورش در دولت یازدهم است، ادامه داد: امروز بیش از 13 میلیون دانش‌آموز در بیش از 100 هزار مدرسه مشغول تحصیل هستند و بیش از یک میلیون معلم وظیفه تعلیم و تربیت آنان را برعهده دارند.

فانی یاد‌آور شد‌: هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان و هزینه دانش‌آموزان دو برابر شده است.

فرماندار سربیشه نیز گفت: سالانه حدود 5 هزار تا 10 هزار تن سنگ بازالت از شهرستان سربیشه به سراسر جهان صادر می‌شود.

غلامرضا خدادادی اظهار داشت: سنگ بازالت رونق جهانی داشته و به زودی کارخانه الیاف بازالت در شهرستان سربیشه احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه خشکسالی‌ها صنعت کشاورزی سربیشه را با چالش جدی مواجه کرده است، ادامه داد: بیش از 300 قنات از مجموع یک‌هزار و 200 قنات این شهرستان به طور کلی خشک شده است.

فرماندار سربیشه از صادرات حدود یک‌میلیارد تومان سنگ گرانیت این شهرستان به شهرستان‌های استان، استان‌های همجوار و کشورهای همسایه خبر داد و تصریح کرد: وجود معادن غنی همچون سنگ گرانیت و بازالت از مهم‌ترین فرصت‌های موجود در شهرستان شربیشه به شمار می‌رود.

خدادادی با بیان اینکه 72 درصد مردم سربیشه کشاورز هستند، گفت: راه‌اندازی بیمارستان سربیشه، گازرسانی به این شهرستان، توجه به راه‌های شهرستان و تسریع در احداث راه‌آهن خراسان جنوبی از جمله مهم‌ترین خواسته‌های مردم خراسان جنوبی و شهرستان سربیشه است.

امام جمعه سربیشه اظهار داشت: توجه به خواسته‌های مردم و رفع نیازهای موجود مهم‌ترین هدف دولتمردان در سفر به خراسان جنوبی است.

حجت‌الاسلام علی اکبر سنجری رفع نیاز شهرستان به پزشک، ارتقای درح به شهر، توجه بیشتر به شهرداری‌ها، اجرای طرح فاضلاب شهری، توجه به زیرساخت‌های گردشگری روستاهای چنشت و ماخونیک و حل مشکل آب شرب را از مهم‌ترین خواسته‌های مردم این شهرستان عنوان کرد.

۱۳۹۳/۱۰/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...