نسخه چاپی

سردار سلیمانی آمریكا را به چالش كشیده است

عکس خبري -سردار سليماني آمريکا را به چالش کشيده است

پایگاه خبری میدل ایست آنلاین معتقد است فعالیت‌های سرلشگر قاسم سلیمانی نفوذ منطقه‌ای ایران را بالا برده است.

به گزارش نما به نقل از کیهان، این پایگاه خبری در یادداشتی نوشت: حضور «حاج» قاسم سلیمانی در بغداد یا هر منطقه‌ای در داخل عراق تعجب‌برانگیز نیست و مشاهده او به همراه جمعی از افسران، همراهان و مشاورانش حتی در داخل منطقه محافظت شده «خضرا» به امری عادی و معمولی بدل شده است... سلیمانی همچنان با نیروهای میدانی و بسیج مردمی در عراق کار می‌کند.

میدل ایست آنلاین در ادامه مدعی شد: سلیمانی در جریان مذاکرات هسته‌ای در عمان و وین برای رسیدن به توافق تاریخی بین تهران و شش کشور مذاکره‌کننده، «به عمد و با شمار بسیار اندکی از همراهان خود در مقابل سفارت آمریکا در بغداد و در داخل منطقه خضرا، پیاده‌روی کرد.» به گفته منابع بلندپایه، سلیمانی دو بار از مقابل سفارت آمریکا پیاده عبور کرد که بار اول در روز آخر مذاکرات عمان و بار دوم در آخرین روز مذاکرات وین بود. تهران می‌خواهد این پیام شفاف را به آمریکا برساند که هر جا نیروهای شما حضور داشته باشند ما هم هستیم.

در پایان این تحلیل آمده است: ناظران غربی می‌گویند که اصرار یاران سلیمانی در انتشار تصویر وی، طرحی سازمان یافته از سوی سازمان اطلاعات سپاه قدس از طریق پایگاه‌های اجتماعی است تا بر اساس آن، از فضای قومیتی حاصل از اقدامات تروریست‌های داعش در عراق استفاده کنند، به طوری که محبوبیت حاج سلیمانی و «حاج هادی» (العامری، فرمانده سپاه بدر) به طور بی‌سابقه‌ای در داخل کشورهای محور مقاومت یعنی عراق، لبنان، یمن و سوریه بالا رفته است. ارتباط و دوستی قوی، «حاج» هادی و «حاج» قاسم را به هم نزدیک کرده است.

۱۳۹۳/۱۰/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...