نسخه چاپی

هلاكت سركرده داعش در صلاح الدین

در عملیات نظامی ارتش عراق در شهر بلد، سركرده سازمان تروریستی داعش در استان صلاح‌الدین به همراه 23 تن از تروریستهای داعش به هلاكت رسیدند.

به گزارش نما به نقل از العالم، ابوجریش سرکرده داعش در استان صلاح الدین و 23 نفر از تروریستها طی عملیات نظامی ارتش عراق در شهر بلد کشته شدند. همچنین حملات جنگنده های عراقی به مناطق الجمعیه و البوحشمه حدودا صدها کشته و زخمی از تروریستهای داعش برجای گذاشت. نیروهای عراق اکنون سرگرم پاکسازی ناحیه المعتصم به منظور دور کردن داعش از مرقد امامین عسکریین(ع) در سامرا هستند.

عملیات نظامی به منظور آزادسازی جنوب استان صلاح الدین و مناطق میان دو استان دیاله و صلاح الدین از چند روز پیش آغاز شده است و در این راه دستاوردهای بزرگی به ثبت رسید زیرا بسیاری از مناطق و کشتزارهایی که داعش در آنجا مسکن گزیده بود، آزاد گشت.

وی افزود: روز گذشته فرماندهی عملیات سامرا با پشتیبانی نیروهای داوطلب مردمی توانست سرکرده داعش به نام ابوجریش به همراه 23 نفر از داعشی ها را در عملیات پاکسازی اطراف شهر بلد به هلاکت برساند و علاوه بر این براثر حملات جنگنده های ارتش عراق صدها کشته و زخمی در مناطق الجمعیه و البوحشمه برجا مانده است.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد که امروز عملیاتی برای پاکسازی منطقه المعتصم از باندهای داعش صورت گرفت. المعتصم نزدیکترین منطقه به شهرستان سامرا است؛ از این رو پاکسازی این منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است تا بتوان خطر را از مرقد مطهر امامین عسکریین(ع) دور نگه داشت.

ربیعی اظهار داشت که اخیرا جاده میان استان دیاله و صلاح الدین بازگشایی شده است. این جاده اینک محور اساسی عملیات است و پس از فرار سرکردگان ویژه خط مقدم داعش به مناطق دیگر، شاهد فروپاشی خط مقدم داعش بوده ایم.

وی افزود: اغلب تروریستها در داخل شهرها به سر می برند و صدها خانواده را گروگان گرفته اند تا برای دور کردن خطر از خود و مانع تراشی بر سر عملیات نظامی، از آنها به عنوان سپرانسانی استفاده کنند. نیروهای ارتش در بسیاری از محورها به سبب وجود این خانواده ها از پیشروی باز ایستادند تا خطر را از آنها دور کنند.

۱۳۹۳/۱۰/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...