نسخه چاپی

چند درصد از مشمولان غایب آقازاده هستند؟

یك نماینده مجلس با طرح این سئوال كه مگر چند درصد از افرادی كه بالای 10 سال غیبت داشته اند آقازاده هستند، گفت: اكثر غایبان سربازی از قشر ضعیف جامعه هستند از این رو بهتر است نظر مثبتی به این بند داشته باشیم.

به گزارش نما به نقل از فارس، منصوری آرانی با بیان اینکه جامعه آماری بزرگی درگیر محرومیت اجتماعی ناشی از غیبت در سربازی هستند، گفت: هم اکنون از سن 15 سالگی جوانان ما دغدغه سربازی را دارند از این رو باید به سراغ سرباز حرفه ای برویم یعنی شخص زمانی که به سن 18 سال می رسد یک آموزش رزمی مقدماتی ببیند و بعد داوطلب سربازی شود و در ازای آن حقوق دریافت کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه سن سربازی در تمام دنیا 18 سال است، افزود: فرد تا 26 یا 27 سالگی حماسه خدمت سربازی دارد ولی زمانی که سن شخص بالا می رود دیگر نمی تواند خدمتی ارائه دهد.

وی تصریح کرد: غایبان سربازی در واقع 10 سال محرومیت اجتماعی داشته اند که به نظر من پرداخت جریمه خود به نوعی جزای مجدد محسوب می شود.

منصوری آرانی با طرح این سوال که مگر چند درصد از افرادی که بالای 10 سال غیبت داشته اند آقازاده هستند، اظهار داشت: اکثر غایبان سربازی از قشر ضعیف جامعه هستند از این رو بهتر است نظر مثبتی به این بند داشته باشیم چراکه نمی توانیم زندان 2 میلیون نفری در کشور ایجاد کنیم، بنابراین مهم نیست راه حل ارائه شود و افراد مخالف اگر راه حلی دارند ارائه کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید سربازان با انگیزه داشته باشیم، گفت: در زمان جنگ کشور به طور کلی دچار بحران می شود اما در زمان صلح قطعا شرایط متفاوت است و ما می توانیم با "سربازی حرفه ای" ارتش را به طور خاص پوشش دهیم.

۱۳۹۳/۱۰/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...