نسخه چاپی

حبیبی:دولت پاسخگوی وضعیت مالی كشور باشد

دبیر كل حزب موتلفه اسلامی در مورد بازار آشفته ارز و سكه گفت : دولت باید درمورد مدیریت مالی كشور پاسخگو باشد.

به گزارش نمانیوز و به نقل از روابط عمومي حزب موتلفه اسلامي وي که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می گفت افزود : ماده 92 قانون برنامه پنجم توسعه مي گويد "شوراي پول و اعتبار موظف است تا نرخ سود علي الحساب سپرده هاي يك ساله را حداقل به ميزان ميانگين نرخ تورم سال قبل تعين نمايد" . دولت اين وظيفه خود را فراموش كرده است، طبيعي است بخش عظيمي از نقدينگي سرازير بازر ارز و سكه شود و با پيشي گرفتن تقاضا بر عرضه، تعادل قيمت در بازار هاي مالي به هم خورد .

حبیبی تثبيت نرخ ارز را براي حفظ ارزش پول ملي ضروري دانست و تصریح کرد : دولت با تسلط بر بازار ارز و سكه بايد كار آمدي خود را درباره مديريت كشور نشان دهد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تحريم هاي اقتصادي امريكا عليه ايران اظهار داشت:‌ البته بخشي از نابساماني بازار ارز مربوط به اعمال تحريم ها است، دولت مهارت خود را تاكنون در مديريت تحريم هاي دشمن نشان داده است بايد عرم خود را جزم كند و به دشمن ثابت كند ره به جايي نخواهد برد .

وي ايجاد دغدغه معيشت براي مردم را يكي از ترفند هاي دشمن درآستانه انتخابات دانست و تاکید کرد : دشمن بازار ايران را در آستانه انتخايات آشفته مي خواهد تا مردم از مسئله اصلي كشور به مسائل فرعي بپردازند و مسئولان بايد متوجه اين ترفند باشند .

حبیبی مسئله انتخابات را مسئله اصلي كشور دانست و بیان داشت : ما بايد توجه كنيم كه دشمن برا ي انتخابات برنامه دارد به همين دليل مقام معظم رهبري فرمودند ما تا كنون در شرايط (بدر)‌ و (خيبر) هستيم .لذا با دكترين بدر و خيبر در اين انتخابات بايد حضور يافت. شرط حضور در اين ميدان تحكيم وحدت و برادري بين اصولگرايان است و نبايد نغمه هاي شوم و تفرقه پاسخ دهيم .

وي ادامه داد: جبهه متحد اصولگرايان با حمايت جامعه مدرسين حوزه علميه قم و جامعه روحانيت مبارز فرآيند همگرايي خود را با شتاب طي مي كند و انشا اله به زودي فهرست نامزد هاي اين جبهه ارايه مي شود .

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تاكيد كرد : هيچ فرد يا گروه اصولگرايي رقيب جبهه متحد اصولگريي نيست. رقيب اصلي ما در انتخابات آينده در درجه اول آمريكائي ها هستند كه نمي خواهند مشاركت گسترده اي در انتخابات آينده وجود داشته باشد و در درجه دوم، دوم خردادي ها مي باشند كه به طور وسيع درانتخابات نهم مجلس ثبت نام كرده اند و با چراغ خاموش و موتوروشن مشغول فعاليت مي باشند .

وي افزود: ‌ما يك انتخابات سالم ،‌آزاد ،‌جدي و رقابتي در پيش داريم، هر كس كه به فرد يا گروهي كه اعتماد دارد مي تواند انتخاب خود را با راي آگاهانه بدهد و اگر ترديد دارد وفق نظر رهبر معظم انقلاب " از نظرات افرادي كه بين خدا و انسان حجت هستند استفاده كند" ما معتقديم نظر علماي بزرگ ايران در تشكل هاي جامعه روحانيت مبارز و جامعه مدرسين حوزه علميه قم حجت است و با اطمينان مي توانيم به اين حجت عمل كنيم .

حبیبی در ادامه گفت : ما معتقديم نامزدهاي مطرح بايد به مطالبات مردم و رهبري در پديداري يك مجلس شايسته ملت ايران پاسخ دهند و با وحدت و همگرايي در برابر امواج سهمگين نبرد نرم دشمن بايستد. همچنين معتقديم مسئله اصلي كشور پيشرفت و جبران عقب ماندگي و بسط عدالت درجامعه و نيز خدمت هر چه بيشتر به مردم است ما اين راه را بايد با بصيرت طي كنيم .

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامه اوباما اظهار داشت: ‌نشانه هایي از عقلانيت و نيز به رسميت شناختن اقتدار ايران در منطقه و جهان در اين نامه ديده مي شود اما كبر و غرور، چشم دشمن را كور كرده است، آنها همچنان بر طبل" تحريم "و "تهديد" مي كوبند .

وی ادامه داد: ما معتقديم همه گزينه ها بايد براي مقابله با خصومت ورزی آمریکا را بر روي ميز داشته باشيم، حتي عمليات پيش دستانه.

حبیبی لغو مجوز پرس تي وي در لندن را يك رسوايي دانست و گفت :‌ كساني كه پرچم آزادي گردش اطلاعات را در جهان در دست دارند طاقت صدایی متفاوت را ندارند و لذا بی رحمانه به قطع آن حکم می دهند. امروز صداي ايران در چهار گوشه جهان به گوش مي رسد و هيچ كس نمي تواند با قوانين بي رحمانه آنرا قطع كند .

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان ضمن تبریک اولین سالگرد انقلاب مصر با اشاره به همزماني شكل گيري پارلمان مصر با سالگرد قرار داد ننگين كمپ ديويد تصریح کرد : يكي از مطالبات اصلي ملت مصر بيرون آمدن از سلطه آمريكا و اسرائيل و جبران خيانت هاي دوران سادات و مبارك است، لذامردم مصر لغو قرار داد كمپ ديويد را از مجلس جديد مصري مي خواهند، اميدواريم به اين خواست توجه شود .

وي به رهبران مصر هشدارداد : ‌رهبران مصر بايد متوجه باشند وقتي آمريكا واسرائيل را از در بيرون کردند از پنجره عربستان وارد نشوند و مواظب شكل گيري جريان وهابيت در اين كشور باشند .

۱۳۹۰/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...