نسخه چاپی

جلسه اضطراری خانه سینما برای حل مشكلات سینما

رییس هیات مدیره خانه سینما از برگزاری جلسه اضطرای این تشكل برای حل مشكلات سینمای ایران خبر داد و از دخالت نهادهای خارج از قوه مجریه در امور سینمای ایران گلایه كرد.

به گزارش نما، فرهاد توحیدی در گفتگو با ایسنا، به مشکلات سینما در چند ماه اخیر اشاره کرد و گفت: روز گذشته 5 دی ماه جلسه‌ای اضطراری در خانه سینما داشتیم و در روزهای آینده نیز جلسات دیگری با دوستان مختلف و فرهیختگان سینما خواهیم داشت تا با برگزاری این جلسات، راه‌هایی برای برون رفت از مشکلاتی بیابیم که در چند ماه اخیر گریبان سینمای ایران را گرفته است.

وی ادامه داد: تصور ما بر این است که دخالت نهادهایی خارج از قوه مجریه برای سینمای ما ایجاد مشکل می‌کند تا جایی که همچنان اعتبار پروانه نمایش، آینده سینمای ایران،امنیت شغلی سینماگران، از بحث‌های مهم سینمای ماست که با اقداماتی که خارج از حوزه‌های مدیریتی سینما انجام می‌شود، مخاطره آمیز شده است.

این فیلمنامه‌نویس اظهار امیدواری کرد که این جلسات تا پایان هفته جاری به جمع‌بندی برسد و مشروح آن اعلام عمومی شود.

توحیدی درباره موضع‌گیری حوزه هنری و تحریم دوباره برخی از فیلم‌ها توسط این نهاد توضیح داد: این مساله نیز یکی از مهمترین مباحث ما در این جلسه بود. همچنانکه سال گذشته نیز از موضع‌گیری‌های حوزه هنری و تحریم 6 فیلم توسط آن، راضی نبودیم و جلسات مختلفی با مسئولان حوزه گذاشتیم که به نتیجه نرسید اما سال گذشته دستمان بسته بود زیرا خود ارشاد نیز در آن ماجرا نقش داشت و تلاش کردند خانه سینما و حوزه را مقابل هم قرار دهند و ما نیز کوشیدیم این اتفاق نیفتد ولی در هر حال، سینما لطمه دید و فیلم‌هایی متضرر شدند.

این هنرمند سینما ادامه داد: متاسفانه آن اقدامات همچنان در حال پیگیری و این موضع‌گیری همچنان سر جای خود باقی است.

توحیدی با یادآوری وظایف صنفی خانه سینما خاطرنشان کرد: وظیفه صنفی ما ایجاب می‌کند با این موضع‌گیری مخالفت کنیم.چراکه امنیت شغلی ما در گرو این است که تصمیم‌گیری‌ها توسط یک دولت انجام شود، یک مرجع پروانه نمایش صادر کند و اسناد صادره از اعتبار برخوردار باشند اما در شیوه فعلی، امنیت شغلی سینماگران و سرمایه گذاری در سینما به خطر می‌افتد.

رییس هیات مدیره خانه سینما اضافه کرد: اگر آقایان مطالبی دارند، این مطالب را در قوه مجریه مطرح کنند.متاسفانه شرایط فعلی به گونه‌ای شده است که نمی‌توان در مقابل این اقدامات سکوت کرد.

فرهاد توحیدی در پایان درباره زمان برگزاری مجمع عمومی خانه سینما نیز به ایسنا گفت: مجمع عمومی بعد از برگزاری جشنواره فیلم فجر و در فاصله میان 23 بهمن تا هفته اول اسفند برگزار خواهد شد که در آن، اعضای جدید هیات مدیره خانه سینما مشخص می‌شوند.

۱۳۹۳/۱۰/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...