نسخه چاپی

پیگیری تحریم های جدید علیه ایران در سنا

«میچ مك كانل» رهبر جمهوری‌خواه سنای جدید آمریكا در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» از پیگیری طرح مطرح شده توسط برخی سناتورهای دموكرات و جمهوریخواه برای تحریم‌های جدید ایران خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، یک مقام ارشد جمهوریخواه کنگره و رهبر آتی اکثریت سنا بر لزوم بررسی طرح تحریم‌های ایران تاکید کرد و گفت این مسئله در اولین نشست کنگره مورد بررسی قرار می‌گیرد.

«میچ مک کانل» رهبر جمهوری‌خواه سنای جدید آمریکا که با روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» گفت‌وگو می‌کرد، با بیان اینکه پیشتر پیشبینی کرده بود، مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ تمدید خواهد شد، گفت: «تاکنون همه چیز در فرایند مذاکرات، قابل پیش‌بینی بوده است».

مک کانل با ادامه ادعاهای مقامات آمریکایی درباره تاثیر تحریم‌ها در حضور ایران در مذاکرات ادعا کرد: «تحریم‌ها بود که ایرانیها را به میز مذاکرات آورد».

اسرائیل باید عصبی باشد

مقام ارشد حزب رقیب اوباما افزود: «اگر من دولت اسرائیل بودم با توجه به اقدامات رئیس‌جمهور اوباما در قبال کوبا، از احتمال توافق بد (با ایران) عصبی و نگران می‌بودم. در سنا اکنون دو رویکرد متفاوت وجود دارد: اول لایحه تحریمی پیشنهادی "منندز-کرک" و نیز پیشنهاد دیگری وجود دارد که در آن هرگونه توافقی باید به کنگره آمده و در کنگره تصویب شود».

مک کانل تصریح کرد: «من انتظار دارم در آغاز نشست آینده کنگره (جدید) کار روی این لوایح آغاز شود و ما آماده ایجاد فرصت برای آوردن این لوایح به صحن علنی سنا هستیم».

گروه ۱+۵ و ایران در سال گذشته میلادی به توافق موقت ژنو رسیدند و طبق آن قرار شد در قبال محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران، بخش اندکی از تحریم‌ها علیه تهران حذف شود و طی ۶ ماه مذاکرات برای رسیدن به توافق جامع هسته‌ای انجام گیرد اما بعد از به پایان رسیدن مهلت ۶ ماهه، مذاکرات برای مدت ۴ ماه دیگر تمدید شد.

چندی پیش بود که با پایان مهلت ۲۴ نوامبر (۳ آذرماه) برای رسیدن به توافق نهایی، باز هم توافقی حاصل نشد و مذاکرات برای بار دیگر تا پایان ژوئن ۲۰۱۵ تمدید شده است.

۱۳۹۳/۱۰/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...