نسخه چاپی

خواص خاكشیر

عکس خبري -خواص خاکشير

خاكشیر ضعف قوای جنسی را در مردان و زنان چنانچه به دلیل وجود «سودا» باشد برطرف ساخته و توانائى آنان را قوت مى‏‌بخشد (اغلب ناباروری‌ها به همین علت است). علاوه بر آن ترشحات رحمى ناشى از سودا را به تدریج كم و برطرف مى‌‏سازد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، خاکشیر از دیدگاه طب سنتی دارای طبع گرم و تر است و یکی از بهترین و بی‌عارضه ترین داروها در درمان بواسیر، خشکی، تیرگی پوست و برطرف کردن لکه‌های تیره بر پوست است.

برای برطرف کردن یبوست و تقویت معده با طبع سرد بسیار عالی است این افراد بهتر است که یک قاشق غذاخوری خاکشیر را در یک استکان آب جوش با ۲ حبه قند مخلوط کرده و ۱۰ دقیقه صبر کنند و صبح ناشتا یا شب هنگام خواب مصرف کنند.

مرحوم عبدالله احمدیه خواص بیشماری از خاکشیر برشمرده‌اند که به برخی از آنها می‌توان اشاره کرد.

خواص خاکشیر:

۱. در درمان ضعف معده ناشى از «سوء مزاج سرد» (سودا)

نشانه «سوء مزاج سرد» خشکى دهان، کم میلى به آب، بى‏‌میلى به غذا، نفخ شکم، بروز برخى دردها در معده، ضعف و لاغرى که روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

۲. در درمان یبوست سوداوى یا عصبى روده‏

نشانه آن کشیدگى شکم و انقباض روده است. به هنگام تخلیه بخشى از روده حلقه‏‌وار جمع شده، مدفوع دو تکه می‌شود و راه روده چند دقیقه بسته مى‏‌شود. در این حال تکه‏‌اى از مدفوع خارج شده و تکه دیگر در جاى خود باقى مى‏‌ماند. حتى با فشار نیز روده کاملا باز و تخلیه نمى‏‌شود. مقدارى از مدفوع در روده به جاى مانده و در نتیجه سموم و عوارض مختلفى را موجب مى‏‌شود. باید یادآور شد که اغلب مردم کم‏ وبیش به این مشکل دچار هستند.

۳. در درمان یبوست پیران‏

سالخوردگان بدنشان کم‏‌آب و خشک شده و به همین نسبت روده‏‌هایشان نیز خشک و کم‏‌آب مى‏‌شود و در نتیجه کمتر ترشح مى‏‌کند و این مشکلی است که موجب یبوست آنها می‌شود. در این مورد بهترین داروى طبیعى خاکشیر است؛ در اینجا لعاب خاکشیر روده را تر و نرم و سطح درونى آن را لیز کرده و سبب سهولت سیر مدفوع و رفع تدریجى یبوست می‌شود. با خوردن خاکشیر رنگ مدفوع اغلب سیاه مى‏‌شود.

۴. درمان یبوست کودکان‏

در کودکانى که مبتلاء به یبوست و دل‏‌درد شده و جوش‌هایى در بدنشان بروز پیدا می‌کند؛ اگر روزى یک قاشق چایخورى خاکشیر را در آی داغ ریخت و قند به آن اضافه شود، مصرف آن کم کم مزاجشان را لینت داده و دل درد رفع می‌شود.

۵. درمان تورم لوزه‏‌ها

استفاده از خاکشیر غالبا از بروز تورم در لوزه‏‌ها جلوگیرى می‌کند.

۶.درمان ضعف قوای جنسی

خاکشیر ضعف قوای جنسی را در مردان و زنان چنانچه به دلیل وجود «سودا» باشد برطرف ساخته و توانائى آنان را قوت مى‏‌بخشد(اغلب ناباروری‌ها به همین علت است). علاوه بر آن ترشحات رحمى (سیلان ابیض) ناشى از سودا را بتدریج کم و برطرف مى‌‏سازد. خاکشیر پرده‌‏اى از چربى در سطح بدن ایجاد کرده و موجب نرمى و لطافت پوست بدن مى‌‏شود.

۷. درمان اسهال‏

یکى از خواص خاکشیر آن است که درمان‏ک‌ننده برخى از اقسام اسهال است.

۸- در مان خون‏ریزى بواسیر

از جمله عوارض سوداوى، ضعف کبد و بروز بواسیر است که گاه با خونریزى‏‌هاى پى‌‏درپى ظاهر شده و به مرور شخص را ضعیف و ناتوان مى‏‌کند. در این صورت ممکن‌ است مقعد هم سست شده و بیرون آید. بهترین دارو خاکشیر است که بدن را اصلاح و پاکسازی کرده و کم‏‌کم مانع خونریزى خواهد شد.البته هرچند ماه یکبار از بواسیر خون سیاه و غلیظى که حاوى سموم بدن است دفع شده و پس از یکى دو روز به خودى خود خونریزى بند خواهد آمد و به تدریج رفع سستى و خروج مقعد نیز خواهد شد.

۱۳۹۳/۱۰/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...