نسخه چاپی

منوریل قم سال آینده افتتاح می شود

یك عضو شورای شهر قم با اشاره به پیشرفت 60 درصدی فاز اول منوریل قم گفت: متاسفانه به دلیل مشكلات بودجه‌ای بهره برداری از فاز اول منوریل قم به سال آینده موكول شد.

به گزارش نما، سید محمد آتش‌زر در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: قرار بود فاز اول پروژه امسال در دهه فجر به بهره برداری برسد اما به دلیل کمبود بودجه که تمامی پروژه‌های کشور درگیر آن هستند فاز اول از پارک سوار شمالی تا مصلی به سال آینده موکول شد.

وی افزود: فاز اول قرار بود تا مصلی ادامه پیدا کند که به دلیل مشخص نبودن وضعیت منوریل در مقابل حرم مطهر حضرت معصومه (ع)؛ در سال آینده، فاز اول تا میدان مطهری تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد. البته بحث‌ها و تصمیم کارشناسی عبور منوریل از روی در مقابل حرم است اما این تصمیم هنوز توسط مسئولین استان و در راس آنها استاندار به پیمانکار ابلاغ نشده است. شورای شهر قم در دوره سوم هم مصوبه‌ای در خصوص عبور منوریل از روی سطح داشته اما باید منتظر دستور مسئولین استان بمانیم.

وی ادامه داد: اعتبار لازم برای بهره برداری فاز اول منوریل قم حدود 150 تا 200 میلیارد تومان بوده است که در سال جاری حدود 60 میلیارد تومان اعتبار منوریل و مترو اختصاص داده شده است و قطعا در سال آینده نیز بیش از این بودجه‌ای اختصاص داده نمی‌شود بر همین اساس باید به دنبال منابع مالی مانند فاینانس باشیم که شورا با جدیت پیگیر استفاده از فاینانس جهت تامین منابع مالی منوریل است.

به گزارش ایسنا، پیش از این اردشیر احمدی، ‌مدیر عامل سازمان قطار شهری از پیشرفت 62 درصدی منوریل قم خبر داده بود. وی فاز اول را از عوارضی قم – کاشان تا مصلی (7 کیلومتر) و شامل هشت ایستگاه دانسته و اعلام کرده بود: شش ایستگاه از هشت ایستگاه به مرحله سقف اول رسیده و مابقی ایستگاه‌ها نیز در حال ساخت است.

۱۳۹۳/۱۰/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...